شنبه 21/سپتامبر/2024

عباس خواستار لغو محاصره غزه و توقف شهرک سازی شد

یکشنبه 18-سپتامبر-2016

رئیستشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی ملت فلسطین را از حقوق خودکه هدف از آن تحقق صلح و سازش در منطقه است محروم کرده است.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس دیروز شنبه در سخنانی در اجلاس جنبش عدم تعهد در ونزوئلا از دولت رژیم صهیونیستی خواستهرچه سریع تر شهرک سازی ومصادره اراضی فلسطینیان را متوقف کند و بیش از این اقتصادفلسطین را در تنگنا قرار ندهد و به نقض قوانین بین المللی و محاصره نوار غزه پایاندهد.

عباسافزود که ما در تلاش برای تحقق آشتی ملی هستیم و در مسیر برگزاری انتخابات ریاستتشکیلات خودگردان و مجلس قانونگذاری، عمران و بازسازی نوار غزه، کاهش رنج و محنتهای ساکنان این منطقه، لغو محاصره این باریکه و سر و سامان دادن به نهادهای داخلیخود بر اساس معیارهای بین المللی گام برمی داریم.

ویبار دیگر بر پایبندی خود به طرح صلح فرانسه و ادامه تلاش ها با این کشور و طرف هایعربی، بین المللی و اروپایی از جمله روسیه، آمریکا و سازمان ملل به منظور برگزاریاجلاس صلح بین المللی و ایجاد راهکاری جدید برای پیشبرد مذاکرات سازش تاکید کرد.

محمودعباس اظهار داشت که دست سازش ما به سمت طرف صهیونیستی دراز است و هدف ما رسیدن بهصلح و سازش با همسایه مان بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی و مبدا سرزمینمقابل صلح، اجرای طرح صلح عربی و تحقق راهکار تشکیل دو کشور است تا دو طرف بتواننددر امنیت و آرامش کنار یکدیگر زندگی کنند که این امر محقق نمی شود مگر با پایاناشغالگری رژیم صهیونیستی در مرزهای سال 1967.

عباستاکید کرد که از دولت ونزوئلا و نیکولاس مادورو اعلام همبستگی کرده و با محاصره و تحریم های اعمال شده بر این کشور اعلام مخالفت می کنیم.

 

لینک کوتاه:

کپی شد