جمعه 20/سپتامبر/2024

انتشار ویدیوی اعدام جاسوسی اسرائیلی در سوریه

چهارشنبه 21-سپتامبر-2016

یکمنبع صهیونیستی فیلمی کوتاه از اعدام ایلی کوهن جاسوس مشهور اسرائیلی در دمشق ـپایتخت سوریه ـ منتشر کرده است.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عبری زبان “ان آرجی”، این فیلم نخست به دست یکی از گروه های مسلح مخالف دولت در سوریه پس ازتسلط بر یکی از دفاتر تلویزیون سوریه افتاده است و این گروه فیلم مذکور را به طرفهای صهیونیستی که نامی از آن ها برده نشده، تحویل داده است.

دراین فیلم دیده می شود که جاسوس اسرائیلی در مرکز دمشق به دار آویخته شده سپس جسداو از روی دار پایین کشیده می شود.

ایلیکوهن سرشناس ترین جاسوس رژیم صهیونیستی در سوریه بود که به اسم مستعار “امینثابت” فعالیت می کرد و در نهایت پس از اینکه شناسایی و اسیر شد، به رغممخالفت و مداخله گسترده کشورهای غربی در مرکز دمشق به دار آویخته شد.

رژیمصهیونیستی کوهن را سرشناس ترین جاسوس خود می داند که اطلاعات بسیار مهم و حساسی دربه این رژیم منتقل کرد که به اعتراف لیوی شکول نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی موجبپیروزی این رژیم در جنگ سال 1967 شد.

 

دولتسوریه این جاسوس اسرائیلی را در 18/5/1965 در مرکز دمشق اعدام کرد و مکان دفن جسدوی هنوز هم مشخص نیست و رژیم صهیونیستی ده ها سال است که به رغم تلاش هتای گستردهعلنی و مخفیانه موفق به بازگرداندن جسد وی نشده است.

سازماناطلاعات رژیم صهیونیستی کوهن را در ماه می سال 1960 به خدمت گرفت و او به عضویتیگان 188 وابسته به سازمان اطلاعات نظامی صهیونیستی “امان” درآمد وبعدها به عضویت سازمان موساد درآمد. این سازمان امروز به اسم یگان ماموریت هایویژه و سری “قیساریا” شناخته می شود.

کوهندر شهر اسکندریه مصر به دنیا آمد. او نقش بارزی در مهاجرت یهودیان مصر به فلسطیناشغالی داشت و خود نیز در سن 33 سالگی به فلسطین اشغالی مهاجرت کرد.

سازماناطلاعات رژیم صهیونیستی او را به عنوان یکی از سرشناس ترین جاسوس های خود در دمشقگمارد و او به اسم مستعار کمال ایمن ثابت فعالیت خود را شروع کرد و تمرینات بسیارسختی را گذراند.

کوهینبه مدت 3 سال در سوریه مشغول به فعالیت بود و نفوذ زیادی در این کشور داشت تا جاییکه روزنامه های عربی و صیهونیستی می گفتند که او اگر بخواهد می تواند حتی به عنوانوزیر خارجه سوریه یا یکی از رهبران حزب بعث انتخاب شود.

کوهن در18/5/1965 به دست 3 نفر از نیروهای سازمان اطلاعات سوریه به فرماندهی ژنرالسویدانی اسیر شد و بلافاصله پس از اسارت به او گفته شد که بازی دیگر تمام شد.

لینک کوتاه:

کپی شد