شنبه 21/سپتامبر/2024

بازگشت اسلامگرایان به پارلمان اردن با کسب 15 کرسی

جمعه 23-سپتامبر-2016

نتایجاولیه انتخابات پارلمانی اردن حاکی از بازگشت مجدد اخوان المسلمین به پارلمان باکسب 15 کرسی است. اخوان المسلمین در مناطقی که در آن شرکت کرده بودند، 24 درصد آرارا کسب کرده و در مجموع موفق به کسب 15 کرسی از 130 کرسی پارلمان شدند که این بدینمعنی است که این گروه 12 درصد از مجموع آرا را کسب کرده است.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش اسلامی اردن در 15 حوزه انتخاباتی از مجموع23 حوزه در انتخابات شرکت کرده بود. این در حالی است که هیچیک از احزاب و جریانهای  سیاسی موفق به کسب حتی یک کرسی هم درحوزه هایی که اسلامگرایان در آن مشارکت نداشتند، نشدند.

بدینگونه، جماعت اخوان المسلمین و جبهه کار اسلامی شاخه نظامی این جماعت تنها جریانسیاسی خواهند بود که موفق به راه یابی به پارلمان شده اند و علاوه بر این، این حزببزرگ ترین و قوی ترین فراکسیون در پارلمان اردن طی 4 سال آینده خواهد بود.

زکیبن ارشید از رهبران اخوان المسلمین اردن اظهار داشت که این جماعت تصمیم دارد گامیبه سمت جلو حرکت کرده و مشارکتی گسترده تر در عرصه سیاسی اردن داشته باشد.

بنارشید اشاره کرد که هیچیک از احزاب و جریان های سیاسی اردنی موفق به ورود بهپارلمان نشدند که این بیانگر محبوبیت بیشتر اخوان المسلمین در میان ملت است. ویاشاره کرد که کسب 15 کرسی در شرایط کنونی موفقیت و دستاوردی بزرگ برای اخوان المسلمیناست.

 

 

لینک کوتاه:

کپی شد