شنبه 26/اکتبر/2024

حمایت فیفا از باشگاه های صهیونیستی و اعتراض دیده بان حقوق بشر

دوشنبه 26-سپتامبر-2016

سازماندیده بان حقوق بشر فدراسیون بین المللی فوتبال “فیفا” را به حمایت ازبرگزاری بازی های تیم های رژیم صهیونیستی در شهرک های یهودی نشین واقع در کرانهباختری متهم کرد و خواستار پایبندی این فدراسیون به مبانی حقوق بشر شد و ازفدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی نیز خواست تمامی بازی ها را از شهرک های صهیونیستنشین واقع در کرانه باختری به داخل اراضی تحت سیطره این رژیم انتقال دهد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این درخواست دیده بان حقوق بشر همزمان با راهاندازی کمپین های گسترده بین المللی برای مداخله فوری فیفا به منظور توقف بازی هایتیم های صهیونیستی در شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری صورت می گیرد.این کمپین ها خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از فیفا در صورت عدم پایبندی به قوانیناین فدراسیون شده اند.

فدراسیونفوتبال رژیم صهیونیستی به 6 تیم باشگاهی صهیونیستی در شهرک های یهودی نشین درکرانه باختری اجازه مشارکت در بازی های لیگ این رژیم و دیگر بازی های رسمی و بینالمللی را داده است که این با قوانین فیفا و سازمان ملل که این شهرک ها را غیرقانونی و اشغالی می دانند در تضاد است و به موجب قوانین بین المللی رژیم صهیونیستیاجازه هیچ گونه فعالیتی در این شهرک ها را ندارد. این باشگاه ها در شهرک هایمعالیه ادومیم، ارئیل، کریات اربعريال گبعات زئیو و آرفوت هیاردین واقع شده اند.

سوزانشلبی نائب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین و عضو دفتر اجرایی فدراسیون فوتبال آسیااظهار داشت که جلوگیری از فعالیت تیم های صهیونیستی در شهرک های صهیونیست نشینواقع در کرانه باختری مهم ترین پرونده ای است که فدراسیون فوتبال فلسطین اخیرا درحال پیگیری آن می باشد و در همین راستا دیداری نیز با فاطمه سامورا دبیر کل فیفادر 21 سپتامبر صورت گرفته و طی آن رویکرد و دیدگاه طرف فلسطینی پیرامون پروندهمذکور ارائه شد.

ایندر حالی است که جبرئیل رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در 29 ماه می سال 2015درخواست تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در فیفا را پس گرفت.

ساریبشی مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی تاکید کرد که فیفا با برگزاریبازی های تیم های صهیونیستی در شهرک های صهیونیست نشین وجهه این فدراسیون را خدشهدار کرده است.

ویحمایت فیفا از باشگاه های صهیونیستی واقع در شهرک های یهودی نشین در کرانه باختریرا خلاف قوانین بین المللی دانست.

لازمبه ذکر است که فیفا در 13 اکتبر آینده نشستی را در شهر زوریخ سوئیس به منظور بحث وبررسی این پرونده برگزار خواهد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد