شنبه 21/سپتامبر/2024

عباس از احتمال کناره گیری از منصبش خبر داد

سه‌شنبه 27-سپتامبر-2016

محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه به سران برخی کشورهای عربی از احتمالکناره گیری از سمتش در صورت ادامه مداخله کشورهای عربی در امور داخلی فلسطین و بهویژه اوضاع داخلی نابسامان جنبش فتح خبر داد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از برخی منابع آگاه فلسطینی و عربی، عباس درنامه به سران این کشورها گفته که در صورت ادامه دخالت مسئولان عرب در امور داخلیفلسطین و گروه های فلسطینی به ویژه جنبش فتح که خود ریاست آن را بر عهده دارد،احتمال دارد از سمتش کناره گیری کند.

منابعمذکور اشاره کردند که لهجه عباس در نامه به سران کشورهای عربی بسیار تند بوده استکه این به معنی تاثیر مداخله کشورهای عربی در امور داخلی فلسطین و تصمیمات داخلیفلسطینیان است. این منابع گفتند که ابو مازن از تاخیر در تحقق آشتی ملی بین جنبشهای فتح و حماس به رغم تفاهم حاصل شده میان دو جنبش در پاره ای مواقع برای تحققآشتی داخلی و برگزاری انتخابات به ستوه آمده است اما با این حال از مداخله برخیکشورهای عربی در پرونده آشتی ملی و تلاش برای سنگ اندازی بر سر راه آن شاکی است.

اینمنابع تصریح کردند که برخی کشورهای عربی تمایلی به تحقق آشتی ملی میان جنبش هایفتح و حماس ندارند، زیرا  از دودستگی واختلافات داخلی فلسطین به نفع خود سود می برند.

منابعآگاه فلسطینی و عربی تاکید کردند که عباس از کشورهای عربی خواسته دست از تفرقهافکنی میان گروه های فلسطینی و سوء استفاده از اختلافات داخلی آنان بکشند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد