جمعه 20/سپتامبر/2024

قطر: جامعه بین الملل باید اسرائیل را ملزم به خلع سلاح هسته ای کند

شنبه 1-اکتبر-2016

رئیسکمیته ملی منع انتشار سلاح در دولت قطر تاکید کرد که جامعه بین الملل باید رژیمصهیونیستی را به پایبندی به قطعنامه های خلع سلاح هسته ای از منطقه خاورمیانه ملزمنماید.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ناصر بن محمد علی در 60 امین دوره اجلاس عمومیآژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین بر ضرورت پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهدهمنع سلاح هسته ای و نظارت بین المللی بر تاسیسات هسته ای این رژیم تاکید کرد. اوهمچنین برچیدن کامل سلاح های هسته ای از خاورمیانه را امری ضروری خواند.

بنمحمد علی افزود که ملت های خاورمیانه بیش از دیگر ملت ها نسبت به سلاح های هسته ایاحساس خطر می کنند و نیازمند اقدامات و تحرکاتی فوری به منظور برچیدن کامل این نوعسلاح ها هستند

وی درهمین راستا بر ضرورت ایجاد یک منطقه عاری از هرگونه سلاح هسته ای در خاورمیانه وواداشتن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قطعنامه های بین المللی در این زمینه تاکیدکرد.

ناصربن محمد علی خواستار تلاش گسترده تر برای تحقق تمامی اهداف و خواسته های معاهدهمنع انتشار سلاح هسته ای شد تا جهانی عالی از سلاح هسته ای تحقق یابد.

ایندر حالی است که کمپین تهدید هسته ای که سازمانی بین المللی در آمریکا است، اعلامکرد که رژیم صهیونیستی به اندازه مسلح سازی 100 الی 200 کلاهک هسته ای بلوتونیومتولید کرده است.

همچنینشیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی در سال 2001 در گفتگو  با تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد کهفرانسه در چارچوب مذاکرات سری که به جنگ 3 جانبه علیه مصر در سال 1956 منجر شد،موافقت کرده که تسلیحات هسته ای در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

واشنگتننیز در سال 1969 در پی توافق با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی حقاجرای آزمایش هسته ای را ندارد و در مقابل آمریکا نیز این رژیم را به خاطر دارابودن سلاح هسته ای تحت فشار قرار نمی دهد.

رژیمصهیونیستی تا به امروز نیز پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را به امضا نرسانده است وهمچنان به طور مخفیانه در حال پیشبرد برنامه هسته ای خود  است اما در دهه80 مردخای فعنونو کارشناس تکنولوژی سابق نیروگاه هسته ای دیمونا فاش کرد که ایننیروگاه به منظور تولید سلاح هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد.

فعنونوبه اتهام جاسوسی به 18 سال زندان محکوم شد و حتی پس از آزادی در سال 2004 نیز اورا از مصاحبه با رسانه ها منع کرده و تحت مراقبت شدید قرار دادند.

گزارشهای رسانه ای حکایت از این دارد که رژیم صهیونیستی 75 الی 400 کلاهک هسته ای دراختیار دارد و یک نیروگاه هسته ای نیز تحت نظارت فرانسه در النقب اشغالی احداثکرده است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد