یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تحلیلگر صهیونیستی: اسرائیل قادر به توقف انتفاضه قدس نیست

یکشنبه 2-اکتبر-2016

تحلیلگرنظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که گذشت یک سال از شکل گیری انتفاضه قدس و موجگسترده عملیات های مقاومتی، بار دیگر خاطره این عملیات ها را برای صهیونیست هازنده کرد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،  یواولیمور تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم” تصریح کرد کهبرآوردهای سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از آن بود که حوادث و رخدادهایجاری در اراضی اشغالی را نمی توان انتفاضه نامید اما پس از گذشت یک سال عملیات هایمقاومتی و ضد صهیونیستی هر روز بیشتر می شود و این بدین معناست که اسرائیل هیچ راهحل سحرآمیزی برای مقابله با موج عملیات ها و انتفاضه قدس در اختیار ندارد.

لیموراظهار داشت که ازسرگیری عملیات های مقاومتی طی دو هفته گذشته ثابت کرد که گمانهزنی های رژیم صهیونیستی مبنی بر سرکوب و مهار انتفاضه و عملیات های ضد صهیونیستیکاملا اشتباه بوده است، زیرا دلایل و اسباب شکل گیری انتفاضه پس از گذشت یک سالهمچنان پابرجاست و هیچ تغییری در این زمینه صورت نگرفته است و  این یعنی اینکه اوضاع و شرایطی که فلسطینیان درآن به سر می برد، ممکن است به سمت تشدید عملیات های مقاومت و گسترش دامنه انتفاضهدر آینده نزدیک پیش برود.

لیمورکه روابط نزدیکی با سازمان های نظامی رژیم صهیونیستی دارد، تصریح کرد: درست است کهانتفاضه کنونی به اندازه دو انتفاضه قبلی گسترده نیست و مشارکت فلسطینیان در آن کمرنگ تر است اما تشکیلات خودگردان فلسطین با تمامی سرویس های امنیتی خود از ترسسرنوشت این تشکیلات و جلوگیری از فروپاشی آن، تمامی تلاش خود را برای سرکوب و مهارعملیات های ضد صهیونیستی بکار گرفته اند.

اینتحلیلگر نظامی صهیونیستی خاطر نشان کرد که تنها برداشتی که می توان از انتفاضه قدسکه در سال گذشته شکل گرفت داشت، این است که رژیم صهیونیستی هیچ راه حل سحرآمیزیبرای توقف و مهار آن ندارد بلکه صرفا تدابیر بلند مدت نظامی، تکنولوژیک، اقتصادی،سیاسی، روانی و رسانه ای را علیه آن در پیش گرفته است، زیرا انگیزه های وقوععملیات های مقاومتی معمولا دینی، اقتصادی و یا شخصی است.

تقابلدائم

یواولیمور اظهار داشت که اغلب عملیات های مقاومتی فلسطینیان در دو شهر قدس و الخلیل کهمقدسات دینی فلسطینیان در آن واقع شده و همواره رویارویی های زیادی میان فلسطینیانو صهیونیست ها در این دو شهر به وقوع می پیوندد، رخ می دهد.

لیموربه نقل از ژنرال لیئور کرملی فرمانده نظامی صهیونیستی در کرانه باختری تصریح کردکه ارتش در ماه های نخست انتفاضه هیچ راهکار و ابزاری برای مقابله با عملیات هایمقاومتی در اختیار نداشت اما پس از گذشت چندین ماه راهکارهای مناسب ترین را برایسرکوب انتفاضه در پیش گرفت و در همین راستا مانع از هرگونه تقابل و تعامل مستقیمفلسطینیان با نظامیان صهیونیست و یا ورود فلسطینیان به مناطق صهیونیست نشین شد.

کرملیبا اشاره به نقشه مد نظر مجریان عملیات های مقاومت در کرانه باختری از جمله مناطقگوش عتصیون، محله های یهودی نشین الخلیل، دروازه بنیامین در نزدیکی رام الله، پمپبنزین خیابان 443ف شهرک تفوح، ورودی نابلس و میدان ورودی شهرک آرئیل، اظهار داشتکه در تمامی این مناطق هرگونه تردد و آمد و رفت فلسطینیان محدود شده است و در اینمناطق فلسطینیان از صهیونیست ها جدا شده اند و همین مساله موجب کاهش عملیات هایمقاومتی شده است.

یواولیمور در ادامه خاطر نشان کرد که در سال گذشته 334 عملیات مقاومتی و تلاش برایاجرای عملیات مقاومتی به ثبت رسیده است که 192 مورد از این عملیات ها حمله با سلاحسرد، 100 مورد حمله با سلاح گرم، 33 مورد زیرگیری با خودرو و 9 عملیات بمب گذاریبوده است که در نتیجه آن 40 شهرک نشین و نظامی صهیونیست کشته شده اند.

ازطرف دیگر، 199 فلسطینی سال گذشته به شهادت رسیدند و ارتش نزدیک به 3570 نفر ازجمله 1200 نفر که متهم به دست داشتن در عملیات های مقاومتی و طرح ریزی برای آنبودند را بازداشت کرد. علاوه بر این ارتش 340 عملیات مقاومتی را قبل از اجرا خنثیکرد که 12 مورد از این عملیات ها شهادت طلبانه بود و ده ها مورد عملیات دیگر نیزتلاش برای ربودن صهیونیست ها بود. ارتش صهیونیستی همچنین بیش از 120 عملیاتتیراندازی را خنثی کرده و میلیون ها شیکل که برای اجرای عملیات های مسلحانه هزینهشده بود را نیز مصادره کرده است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد