جمعه 20/سپتامبر/2024

سازمان ملل طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

سه‌شنبه 4-اکتبر-2016

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز سه شنبه طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی که هدف از آناحداث شهرک صهیونیست نشین جدید و یک منطقه صنعتی در کرانه باختری است، محکوم کرد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فرحان حق سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که بان کی مون از این مساله به شدت نگران است که احداث این شهرک جدید درنزدیکی شهرک صهیونیستی شیلو احتمال تشکیل کشور فلسطین را تضعیف کند.

ویافزود: دبیر کل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی می خواهد که این تصمیمات را که نتیجهمعکوس و تاثیر منفی بر روی روند صلح و توافق عادلانه و نهایی برای تشکیل کشورفلسطین خواهد گذاشت، متوقف و لغو کند.

درهمین راستا، فرانسه نیز دیروز دوشنبه طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکومنمود و اعلام کرد که شهرک های صهیونیست نشین غیر قانونی هستند و راهکارتشکیل دو کشور (فلسطین و اسرائیل) را تضعیف می کنند و این در حالی است که اینراهکار در حال حاضر تنها راه حل منازعه اسرائیلی ـ فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی دو روز پیش طرح احداث 98 واحد مسکونی جدید در یک شهرک صهیونیستنشین واقع در کرانه باختری و یک منطقه صنعتی در نزدیکی رام الله را تصویب کرد.

سازمان صهیونیستی “صلح اکنون” که از طرف های مخالف شهرک سازی هایرژیم صهیونیستی به شمار می رود، از طرح شهرک سازی جدید این رژیم برای احداث 98واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خبر داد.

سخنگویاین سازمان خاطر نشان کرد در حالی که مقامات جهان در مراسم تشییع جنازه شیمون پرزرئیس سابق رژیم صهیونیستی شرکت کرده بودند، دولت صهیونیستی مانع جدیدی بر سر راهحل تشکیل دو کشور (اسرائیل و فلسطین) و همزیستی مسالمت‌ آمیز آنها قرار داد.

لینک کوتاه:

کپی شد