یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ادامه اعتراضات در اردن به واردات گاز از رژیم صهیونیستی

چهارشنبه 5-اکتبر-2016

سندیکاها و اتحادیه های حرفه ای در اردن از دولت این رژیمدرخواست کردند قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی را که هفته گذشته به امضارسید، لغو کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سندیکاها روز گذشتهبا برپایی تظاهراتی گسترده در امان اعتراض خود به این قرارداد را نشان دادند.

دکتر ابراهیم طراونه رئیس شورای سندیکاهای حرفه ای در اردنضمن اعلام مخالفت قاطع با قرارداد مذکور، آن را غیر قانونی خواند و گفت که اینسندیکاها به شیوه های مختلف مخالفت خود با این قرارداد را نشان خواهد داد.

دکتر طراونه تصریح کرد که هزینه این گاز به سرقت رفته ازفلسطین را پرداخت کنندگان مالیات در اردن باید پرداخت کنند و در نهایت این هزینهصرف ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین خواهد شد.

وکلا و حقوقدانان زیادی در جریان این تظاهرات سخنرانی کردهو ضمن اعلام مخالفت با قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی، خواستار لغو هرچهسریع تر آن شدند.

دکتر سعید ذیاب دبیر کل حزب وحدت مردمی دمکراتیک اردن نیزگفت که قرارداد مذکور کاملا سیاسی است و به هیچ وجه اقتصادی نیست. او نیز از دولتاردن خواست این قرارداد را لغو کند.

احمد عرموطی رئیس کمیته عالی حمایت از وطن و مقابله با عادیسازی روابط نیز از دولت خواست یا این قرارداد را لغو کرده یا استعفا دهد. اوهمچنین خواستار لغو معاهده وادی عربی شد و گفت که این قرارداد زمینه ساز عادی سازیروابط با رژیم صهیونیستی خواهد شد.

امان ـ پایتخت اردن ـ روز جمعه گذشته نیز صحنه برپاییتظاهرات های گسترده مردمی در محکومیت امضای قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستیبود.

تظاهرات کنندگان خواستار لغو هرچه سریع تر این قراردادشدند.

لازم به ذکر است که دولت رژیم صهیونیستی و اردن روز دوشنبهگذشته قراردادی را در زمینه فروش گاز طبیعی امضا کردند.  ارزش این قرارداد به 10 میلیارد دلار می رسد و بهموجب آن، رژیم صهیونیستی طی 15 سال آینده 45 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از میدان گازیلویتان به شرکت ملی اردن خواهد فروخت.

لینک کوتاه:

کپی شد