جمعه 20/سپتامبر/2024

حمایت گروه های فلسطینی از عملیات استشهادی قدس

یکشنبه 9-اکتبر-2016

گروه های فلسطینی عملیات استشهادی امروز یکشنبه در محله شیخجراح در قدس اشغالی که به زخمی شدن 8 نظامی صهیونیست و شهادت مجری این عملیات منجرشد را تبریک گفته و آن را واکنشی طبیعی به جنایت های دشمن صهیونیستی علیه ملتفلسطین دانستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامیفلسطین حماس با صدور بیانیه ای این عملیات را شجاعانه و پاسخی کاملا طبیعی بهجنایت های روزمره دشمن علیه ملت و مقدسات فلسطین دانست.

فوزی برهوم سخنگوی حماس تاکید کرد که این عملیات نشان دادکه انتفاضه قدس به قوت خود باقی است.

برهوم اظهار داشتکه عملیات امروز ثابت کرد که تمامی تلاش های دشمن برای تضعیف عزم و اراده ملتفلسطین و سرکوب و مهار انتفاضه قدس بی نتیجه بوده است.

از سوی دیگر، خالد بطش از رهبران حماس ضمن استقبال از اینعملیات، تاکید کرد که مقاومت حق مسلم تمامی فلسطینیان است.

بطش اظهار داشت که ما هرگز از مقاومت در برابر اشغالگرانکوتاه نمی آییم و تا زمانی که اشغالگری ادامه داشته باشد مقاومت نیز پابرجا خواهدبود.

وی تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر ادامه سیاست هایتجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و یهودی سازی مسجد الاقصی ساکت نمی نشیند و چنینعملیاتی کاملا پیش بینی شده بود.

همچنین خالد ازبط سخنگوی جنبش مقاومت مردمی فلسطین نیز خاطرنشان کرد که عملیات قهرمانانه قدس از نظر زمان و مکان بی نظیر بود زیرا پاسخی قاطعبه تمامی آنان بود که گمان می کردند انتفاضه به پایان رسیده است.

ازبط تاکید کرد که اجرای این عملیات در مرکز قدس بیانگر ایناست که قدس شهری اشغال شده است و دفاع از آن امری مشروع است. همچنین زمان اجرایاین عملیات نیز ثابت کرد که ملت فلسطین قادر است از تمامی موانع امنیتی دشمن گذرکرده و دست به عملیات های دلاورانه بزند و امروز به دشمن ثابت شد که ملت فلسطینبسیار قوی تر از آن چیزی است که اشغالگران گمان می کردند.

وی تمامی ملت و گروه های مقاومت فلسطین را به گسترش دامنهرویارویی و عملیات های مقاومتی در کرانه باختری فراخواند.

لازم به ذکر است که در عملیات شهادت طلبانه امروز یکشنبه درمحله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی، مصباح ابو صبیح جوان فلسطینی به گروهی ازنظامیان رژیم صیونیستی حمله کرده و با آن ها وارد درگیری مسلحانه شد که در نهایت 8نظامی صهیونیست در این درگیری زخمی شده و این جوان فلسطینی نیز به شهادت رسید. حالدست کم 3 تن از نظامیان صهیونیست وخیم است و برخی منابع از کشته شدن یکی از آن هاخبر می دهند که این خبر هنوز به تایید رسمی نرسیده است. پلیس رژیم صهیونیستی همانتشار هرگونه اخباری در مورد این عملیات را ممنوع اعلام کرده و تدابیر امنیتیشدیدی را هم در قدس به ویژه در مکان اجرای عملیات به اجرا گذاشته است.

لینک کوتاه:

کپی شد