چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

اعتراف دشمن صهیونیستی به هلاکت دو مامور پلیس خود در عملیات قدس

یکشنبه 9-اکتبر-2016

دشمن صهیونیستی به هلاکت دو تن از ماموران پلیسخود در جریان عملیات قدس اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین ازقدس، یک جوان فلسطینی به نام “مصباح ابوصبیح” 39 سالهعضوجنبش مقاومت اسلامي حماس صبح امروز گروهی از نظامیان و شهرک نشینانصهیونیست را در نزدیکی ایستگاه گعفات هتحموشیت هدف تیراندازی قرار داد و 8 نفر ازآن ها را زخمی کرد.

سایت عبری زبان واللا نوشت که دو تن از مامورانیگان “یسام” پلیس اسرائیل که در جریان این تیراندازی به شدت زخمی شدهبودند، کشته شدند. 

منابع صهیونیستی اعلام کردند که این تیراندازیدر خیابان شماره یک قدس اشغالی به وقوع پیوست و طی آن 8 نظامی صهیونیست زخمی شدندکه حال 3 تن از آن ها به شدت وخیم اعلام شده است.

مجاهد ابوصبیح مجری عملیات پس از انجام موفقیت آمیز آن هدف گلوله اشغالگران قرار گرفت و به شهادت رسید. 

منابع اسرائیلی اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی پس از عملیات، انتشار هرگونه خبر در رابطه با این عملیات را ممنوع اعلام کرده است.


حماس مسئولیت عملیات را بر عهده گرفت

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیهمسئولیت عملیات استشهادی مجاهد ابوصبیح را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این مجاهداز اعضای این جنبش بوده است.

حماس در این بیانیه تاکید کرد که انتفاضه قدسادامه دارد و کسی قادر به متوقف کردن آن نیست و عملیاتاستشهادی امروز در قدس دشمن را غافلگیر کرد و تدابیر سخت و شدید امنیتی اشغالگراندر قدس را به چالش کشید.

نبش مقاومت اسلامی “حماس” عملیات استشهادی قدس را شجاعانهخواند. این عملیات صبح امروز یکشنبه در شهر قدس به اجرا درآمد.

فوزی برهوم سخنگوی حماس با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن دراختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد که شهید مصباح ابوصبیح”ابوعزالدین” مجری این عملیات یکی از بهترین نیروهای این جنبش بود کهنسبت به دین و میهن خویش غیرت می ورزید.

حماس در این بیانیه ضمن حمایت از این عملیات دلاورمردانه، آن راواکنش طبیعی به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین و نشانگر تداومانتفاضه قدس خواند.

برهوم تصریح کرد که این عملیات قهرمانانه ثابت کرد که تمامی تلاش هایاسرائیل برای سرکوب انتفاضه قدس به شکست انجامیده است. 
حماس همچنین شهادت مصباح ابوصبیح “ابوعزالدین” مجری این عملیات را تبریکو تسلیت گفت. 
در بخش دیگر این بیانیه می خوانیم که ابوصبیح 39 ساله از ساکنان شهرک سلوان و یکیاز چهره های برجسته شهر قدس و جزء بهترین نیروهای این جنبش بود. 
در این بیانیه آمده است :« ابوعزالدین پیش از اینکه جان خود را ارزانی کند، عمر ومال خود را در راه دفاع از مسجد مبارک الاقصی  قدس و نوامیس وقف کرده بود، ویبه خاطر فعالیت های مبارزاتی اش چندین بار به دست اشغالگران صهیونیست به اسارتدرآمد.»


رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: عملیات قدسدردآور بود

اسحاق هرتزوگ رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستیتاکید کرد که عملیات قدس که امروز یکشنبه به اجرا درآمد، یک عملیات سخت و دشوار ودردآور بود.

استقبال گروه های فلسطینی از این عملیات

از سوی دیگر، گروه های فلسطینی عملیات استشهادی امروز یکشنبهدر محله شیخ جراح در قدس اشغالی را تبریک گفته و آن را واکنشی طبیعی به جنایت های دشمن صهیونیستیعلیه ملت فلسطین دانستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومتاسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای این عملیات را شجاعانه و پاسخی کاملا طبیعیبه جنایت های روزمره دشمن علیه ملت و مقدسات فلسطین دانست.

فوزی برهوم سخنگوی حماس تاکید کرد که اینعملیات نشان داد که انتفاضه قدس به قوت خود باقی است.

برهوم اظهار داشت که عملیات امروز ثابت کرد کهتمامی تلاش های دشمن برای تضعیف عزم و اراده ملت فلسطین و سرکوب و مهار انتفاضهقدس بی نتیجه بوده است.

از سوی دیگر، خالد بطش از رهبران حماس ضمناستقبال از این عملیات، تاکید کرد که مقاومت حق مسلم تمامی فلسطینیان است.

بطش اظهار داشت که ما هرگز از مقاومت در برابراشغالگران کوتاه نمی آییم و تا زمانی که اشغالگری ادامه داشته باشد مقاومت نیزپابرجا خواهد بود.

وی تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز در برابرادامه سیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و یهودی سازی مسجد الاقصی ساکت نمینشیند و چنین عملیاتی کاملا پیش بینی شده بود.

همچنین خالد ازبط سخنگوی جنبش مقاومت مردمیفلسطین نیز خاطر نشان کرد که عملیات قهرمانانه قدس از نظر زمان و مکان بی نظیر بودزیرا پاسخی قاطع به تمامی آنان بود که گمان می کردند انتفاضه به پایان رسیده است.

ازبط تاکید کرد که اجرای این عملیات در مرکزقدس بیانگر این است که قدس شهری اشغال شده است و دفاع از آن امری مشروع است.همچنین زمان اجرای این عملیات نیز ثابت کرد که ملت فلسطین قادر است از تمامی موانعامنیتی دشمن گذر کرده و دست به عملیات های دلاورانه بزند و امروز به دشمن ثابت شدکه ملت فلسطین بسیار قوی تر از آن چیزی است که اشغالگران گمان می کردند.

وی تمامی ملت و گروه های مقاومت فلسطین را بهگسترش دامنه رویارویی و عملیات های مقاومتی در کرانه باختری فراخواند.

لینک کوتاه:

کپی شد