یکشنبه 13/اکتبر/2024

حماس: اقدام فیسبوک به بستن صفحه های فلسطینی نقض آشکار آزادی بیان است

پنج‌شنبه 13-اکتبر-2016

عضو دفتر سیاسی جنبشمقاومت اسلامی حماس گفت که اقدام شبکه فیسبوک به بستن صفحه های فلسطینیان به مثابه نقض خطرناکاصول و مبانی شغلی و حرفه ای است که به موجب آنها باید دشمن صهیونیستی به آزادیبیان احترام بگذارد. این اقدام همچنین به مثابه نقض آشکار ابتدایی ترین موازین و مبانی حقوق بشراست که منشورهای بین المللی بر آنها تاکید دارد.
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از دوحه، عزت الرشق امروز پنجشنبه طیاظهارات مطبوعاتی تصریح کرد که دشمن صهیونیستی طی سال های گذشته نتوانست با ماشینجنگی خود صدای فلسطینیان مبارز و مدافع حقوقشان را خاموش کند.
وی خاطرنشان ساخت که هیچ قدرت همسو با اسرائیل هرگز نخواهد توانست صدای فلسطینیانرا در شبکه های اجتماعی خاموش کند و آنان را از مطالبه حق طبیعی خود در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدساتشان و رسوا سازی جنایات اشغالگران صهیونیست علیه جمادات ونباتات منع کند.
این مقام بلند پایه حماس از رسانه های فلسطینی و عربی و اسلامی و فعالان شبکه هایاجتماعی خواست تا به مقابله با اقدامات ظالمانه فیسبوک برخیزند.
وی همچنین از نهادهای حقوقی و بشردوست خواست تا مدیریت فیسبوک را برای پایانبخشیدن به این رفتار ظالمانه و دست برداشتن از سیاست هایش که به نفع دشمنصهیونیستی تمام می شود، تحت فشار قرار دهند.

شایان ذکر است که مدیریت فیسبوک به تازگی دراقدامی همسو با اسرائیل صحفه های تعداد زیادی از رهبران مقاومت و شخصیت های برجستهفلسطینی و حامیان آرمان فلسطین را بسته و تعداد زیادی از آنها را حذف کرده است.  

لینک کوتاه:

کپی شد