یکشنبه 22/سپتامبر/2024

لابی سعودی در آمریکا: عربستان و اسرائیل هیچ دشمنی با هم ندارند!

یکشنبه 16-اکتبر-2016

رئیس لابی عربستان سعودی در آمریکا خواستار تقویت روابطکشورش با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سلمان انصاری رئیس لابیسعودی در آمریکا در مقاله ای که در پایگاه اینترتی آمریکایی “The Hill” منتشرشد، تصریح کرد که عربستان و رژیم صهیونیستی هیچگونه خصومت و دشمنی با یکدیگرندارند و رژیم صهیونیستی می تواند در پیشبرد اقتصاد عربستان سهم بسزایی داشتهباشد.

انصاری معتقد است که به رغم تنش نسبی و اختلافات میان دوطرف، بهتر این است که عربستان و رژیم صهیونیستی درصدد تقویت روابط خود برآیند چراکه این به مصلحت کل خاورمیانه و امنیت دو طرف خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد که هرچند بسیاری می گویند که منافعنظامی و دشمنی مشترک با ایران پایه و اساس همکاری میان عربستان و اسرائیل است، اماباید این روابط بر اساس منافع مشترک اقتصادی نیز توسعه یابد.

انصاری برای اثبات ادعای خود به روابط اقتصادی و تجاری عربها و یهودیان از گذشته تا اکنون در خاورمیانه، آفریقای شمالی و اسپانیا اشاره کرد.

رئیس لابی سعودی در آمریکا اظهار داشت که عربستان سعودیشاهد تغییرات اقتصادی گسترده ای است که در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است ورژیم صهیونیستی بهترین طرف برای تقویت و پیشبرد اقتصاد این کشور به شمار می آید.

سلمان انصاری نوشت که بسیاری مهندس این تغییر و تحول رامحمد بن سلمان معاون ولی عهد می دانند که شخصی عملگرا و آماده برقراری روابط حقیقیو دائمی با رژیم صهیونیستی است.

انصاری افزود که طرح اقتصادی عربستان سعودی که اقدام بهتوسعه و ارتقای آن کرده، فرصتی طلایی برای رژیم صهیونیستی است تا در توسعه اقتصاداین کشور سهیم باشد.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی یکی از پیشرفته ترین دولتها در عرصه تکنولوژی و مهندسی آب است و می تواند کمک زیادی به عربستان سعودی درزمینه اجرای پروژه های تصفیه آب کند و این یکی از اهداف اساسی معاون ولی عهد مربوطبه اصلاحات اقتصادی کشور در سال 2030 می باشد.

انصاری در ادامه مدعی شد که هرگونه عادی سازی روابط با رژیمصهیونیستی می تواند پیش زمینه ای برای عادی سازی روابط دیگر کشورهای اسلامی و عربیبا این رژیم با هدف تامین امنیت و برقراری آسایش و آرامش در خاورمیانه باشد.

 

 

لینک کوتاه:

کپی شد