جمعه 20/سپتامبر/2024

قطعنامه نهایی یونسکو: مسجد الاقصی یک میراث اسلامی ناب است

سه‌شنبه 18-اکتبر-2016

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی مللمتحد “یونسکو” امروز سه شنبه با تصویب قطعنامه نهایی تاکید کرد که مسجد مبارکالاقصی یک میراث اسلامی ناب است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته اداری سازمان علمی، فرهنگی وتربیتی سازمان ملل “یونسکو” امروز مجددا در مورد قطعنامه ای که هفتهگذشته در مورد قدس و مسجد الاقصی صادر و تاکید کرد که هیچ ارتباطی میان این مسجد ویهودیان وجود ندارد، رای گیری کرد.
یونسکوبه درخواست مکزیک بار دیگر در مورد این قطعنامه رای گیری کرد. کشورش مکزیک بااستناد به بندی که اجازه رای گیری مجدد در مورد قطعنامه های صادره در مدت زمانیمشخص را می دهد، خواستار رای گیری دوباره شده تا به این قطعنامه رای ممتنع بدهد کهبا این حال چیزی عوض نخواهد شد و قطعنامه مذکور همانند دفعه اول به تصویب خواهدرسید.

پایگاهخبری روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک مسئول صهیونیستی نوشت که دلیلتغییر موضع مکزیک و تصمیم این کشور به رای ممتنع به قطعنامه یونسکو پیرامون مسجدالاقصی اعتراض شدید اقلیت یهودی ساکن مکزیک می باشد.

اقلیتیهودی مقیم مکزیک مدعی شدند که رئیس جمهور مکزیک در جریان سفر به فلسطین اشغالی ومشارکت در تشییع جنازه شیمون پرز به دولت و مسئولین رژیم صهیونیستی تعهد داده بودکه به قطعنامه یونسکو پیرامون قدس رای مثبت ندهد، اما اکنون به وزارت خارجه اینکشور دستور داده که به قطعنامه مذکور رای مثبت بدهد.

لینک کوتاه:

کپی شد