سه شنبه 24/سپتامبر/2024

برقراری اتش بس انسانی در حلب

پنج‌شنبه 20-اکتبر-2016

آتش بسانسانی در حلب که ستاد مشترک ارتش روسیه از آن خبر داده بود، از صبح امروز پنجشنبهبه مرحله اجرا درآمد تا زمینه خروج شهروندان سوری و افراد مسلح از محله های شرقیاین شهر فراهم شود.

به گزارشمرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری الجزیره، ستاد مشترک ارتش روسیه باصدور بیانیه ای اعلام کرده بود که آتش بس انسانی از ساعت 8 صبح امروز پنجشنبه تا 7عصر در حلب برقرار می شود و فرماندهی ارتش سوریه هم از عقب نشینی نیروهای این کشوراز گذرگاه های در نظر گرفته شده برای خروج غیرنظامیان و افراد مسلح علاقه مند بهخروج از محله های شرقی حلب خبر داده بود تا زمینه برای خروج این طرف ها از مناطقمذکور فراهم شود.

در همین حال، “سرگئی رودسکوی” از مسئولان ارتش روسیه روزچهارشنبه اعلام کرد که برقراری آتش بس در حلب به هلال احمر سوریه و نمایندگان سازمانملل اجازه می‌دهد تا زخمی‌ها و بیماران را از محله‌های شرق حلب خارج کنند.

شبکه المنار هم گزارش داد که تمامی پروازها بر فراز آسمان حلب متوقفشده است تا امدادرسانی به شرق این شهر صورت گرفته و خروج افراد مسلح مخالف از حلبفراهم شود.

وزارت دفاع روسیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، بر آتش‌بس نظارت خواهدداشت و از طریق دوربین های کار گذاشته شده در جبل الزرزور، الخالدیه و محلهالانصاری و فرودگاه النیرب و نیز تصاویر ثبت شده توسط پهپادها در مناطق دیگر حلببر این آتش‌بس نظارت خواهد داشت.

این وزارتخانه تاکید کرد، قصد دارد دوربین‌های مدار بسته بیشتری درمناطق مختلف سوریه با هدف تضمین اجرای شفاف آتش‌بس در این کشور نصب کند.

تلویزیون سوریه نیز در این زمینه گزارش داد، هشت آمبولانس از طریقگذرگاه میدان الجندول وارد مقرهای تحت تسلط مخالفان در شرق حلب شد.

لینک کوتاه:

کپی شد