جمعه 20/سپتامبر/2024

زهار: سالروز تاسیس جهاد اسلامی روزی مهم در تاریخ فلسطین و مقاومت است

جمعه 21-اکتبر-2016

رهبر برجسته جنبش مقاومتاسلامی “حماس” ضمن تبریک بیست و نهمین سالروز تاسیس جنبش جهاد اسلامیفلسطین و نثار درود به رمضان عبد الله شلح دبیر کل این جنبش تاکید کرد که این روز،روزی مهم در تاریخ فلسطین و مقاومت است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین، محمود زهار در جریان مراسم بیست و نهمین سالروز تاسیس جنبش جهاد که درمیدان کتیبه شهر غزه برگزار شد، تصریح کرد که شاید ما اختلاف نظرهایی با هم داشتهباشیم، اما در این زمینه با جنبش جهاد هم عقیده هستیم که اصول ملی فلسطین غیر قابلتصرف و تغییر هستند و برخی افکار و دیدگاه ها با تغییر زمان و مکان دچار تغییر وتحول نمی شوند.

این رهبر جنبش حماس خاطرنشان کرد که «ما در دوران مقاومت، وحدت کلمه و موضع خود را حفظ کردیم و تافته جدابافته از تاریخ فلسطین و جدا از مردی که کلید های قدس را از دست رومی ها گرفت و ازرهبری که وارد فلسطین شد و ضمن تحویل گرفتن کلیدهای قدس و مسجد الاقصی، اعلام کردکه این مسجد مکانی صرفا اسلامی است و تا قیامت اسلامی خواهد ماند، نیستیم.»

وی افزود: «هر کس سعی درتعرض به مسجد مبارک الاقصی و شیرمردان کرانه باختری و قدس داشته باشد، خیال واهیدارد که می تواند عقربه های ساعت را به عقب برگرداند.»

زهار در سالروز مقاومت (بیستو نهمین سالروز تاسیس حماس) بر ارتباط و حق ملت فلسطینی در این سرزمین و تربیتشهروندان فلسطینی و یکپارچگی اراضی تاکید کرد.

وی افزود:« فلسطین از نظر ماهمان سرزمینی است که از مرزهای لبنان تا مرزهای مصر و از دریای مدیترانه تا روداردن ادامه دارد و نه کرانه باختری و باریکه غزه که برخی ها آنرا ترویج می دهند.»

این رهبر برجسته جنبش حماستصریح کرد که دو پاره وطن فلسطین؛ باریکه غزه و کرانه باختری، آن وطن اصلی که مامی شناسیم، نیستند. وی افزود شطر به معنای نصف است، اما ایا غزه نیمی از فلسطیناست؟ آیا کرانه باختری نیمی از فلسطین است؟ زهار تاکید کرد که یکپارچگی سرزمین یکیاز مقدسات ثابت است و هیچ وقت تغییر نخواهد کرد.

وی افزود:«ما تاریخ مان راحفظ کردیم. این تاریخ از زمان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) تغییری نکرده استو تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد و در نهایت ما با هلهله و فریاد شادی وارد اینمسجد می شویم و دشمنان مان و همدستان آنها را شکست می دهیم.»

لینک کوتاه:

کپی شد