شنبه 21/سپتامبر/2024

طرح 10 ماده ای جنبش جهاد اسلامی برای ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین

جمعه 21-اکتبر-2016

دبیر کل جنبش جهاد اسلامیفلسطین در جریان سخنرانی خود در مراسم بیست و نهمین سالروز تاسیس این جنبش که باسالگرد شهادت فتحی شقاقی بنیانگذار و اولین دبیر کل این جنبش نیز همزمان شده است، ازطرحی سیاسی برای ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین پرده برداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین، رمضان عبد الله شلح در این سخنرانی خود طرحی 10 ماده ای برای ساماندهی بهاوضاع داخلی فلسطین ارائه داد که بندهای دهگانه آن عبارتند از:
1- 
اعلام لغو توافقنامه اسلو از سوی محمود عباس رئیس تشکیلاتخودگردان فلسطین و توقف اجرای آن.
2- عقب نشینی سازمان آزادی بخش فلسطین از تصمیم خود برای بهرسمیت شناختن رژیم صهیونیستی.
3- اصلاح ساختار ساف به منظور تبدیل آن به یک تشکیلات جامعملی.
4- اعلام مرحله کنونی به عنوان مرحله آزادی خواهی ملی واولویت بخشی به مقاومت در برابر اشغالگران که این مساله نیازمند اعتبار بخشی مجددبه مقاومت و قیام و فراگیر شدن انتفاضه به منظور اخراج اشغالگران است.
5-
پایان دادن به شکاف داخلی و تحقق وحدت ملی و تدوین برنامهجدید یکپارچه و راهبردی بر اساس رهایی از بند اسلو و پایان دادن به شیوه دو دولتیو اتخاذ دو برنامه در عرصه ملی.
6- تدوین برنامه ملی به منظور تقویت پایداری و موجودیت ملتفلسطین در سرزمین خود.
7- برون رفت از وضعیت محصور کردن سرزمین و ملت فلسطین درکرانه باختری و غزه و تاکید بر یکپارچگی ملت فلسطین که شامل فلسطینیان ساکن اراضیاشغالی سال های 48 و 67 و فلسطینیان مقیم اردوگاه های خارج از فلسطین هم می شود.
8- برقراری ارتباط با تمامی طرف های عربی و اسلامی در اینزمینه و متوقف کردن جریان گسترده برقراری ارتباط با دشمن صهیونیستی و نیز پس گرفتنطرح صلح عربی و تعامل با کشور دوست و برادر مصر به منظور لغو محاصره غزه.
9- پیگرد قانونی رژیم صهیونیستی و مقامات آن و محاکمه آنها دردادگاه کیفری بین المللی به عنوان جنایتکاران جنگی در کنار تقویت جنبش تحریم بینالمللی این رژیم.
10 – آغاز گفتگوهای فراگیر ملی.

لینک کوتاه:

کپی شد