یکشنبه 27/اکتبر/2024

شرط وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای احداث بندر و فرودگاه در غزه

دوشنبه 24-اکتبر-2016

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که در صورتدست برداشتن جنبش مقاومت اسلامی “حماس” از حفر تونل های مقاومتی و شلیکموشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین، اسرائیل اولین طرفی خواهد بود که به احداثبندر و فرودگاه و منطقه صنعتی در غزه کمک خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اویگدورلیبرمن در گفتگو با روزنامه فلسطینی القدس که نخستین گفتگوی وی با یک رسانهفلسطینی است، مدعی شد که رژیم صهیونیستی قصد اشغال مجدد باریکه غزه را ندارد، امااگر رهبران حماس جنگ جدیدی را به این رژیم تحمیل کنند، آخرین جنگ خواهد بود و تلآویو به حکومت حماس در باریکه غزه به طور کامل پایان خواهد داد.

لیبرمن درباره مذاکرات با تشکیلات خودگردانفلسطین هم تصریح کرد که وی از راهکار تشکیل دو کشور (فلسطین و اسرائیل) برای حلمنازعه اسرائیلی ـ فلسطینی حمایت می کند، اما اصل درست در این زمینه، “زمیندر برابر صلح” نیست، بلکه مبادله اراضی و ساکنان است؛ چرا که اسرائیل نیازیبه ام الفحم ندارد، ولی در مقابل باید مجموعه های بزرگ شهرک های بزرگ صهیونیستنشین مانند معالی ادومیم، جفعات زئیف، آریئل و گوش آتصیون و غیره حفظ کند.

گفتنی است که این گفتگوی روزنامه فلسطینی القدسبا وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خشم گسترده فلسطینیان و به ویژه کاربران شبکه هایارتباط جمعی را در بر داشت و آنها این اقدام را به منزله عادی سازی روابط با رژیمصهیونیستی قلمداد کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد