یکشنبه 27/اکتبر/2024

شروط عجیب کنست برای احداث بندر در غزه

چهارشنبه 26-اکتبر-2016

رئیس کمسیون امنیت و سیاست خارجی کنست صهیونیستی و رئیس سابق سازماناطلاعات رژیم صهیونیستی “شاباک” شرط و شروط عجیبی برای احداث بندر درنوار غزه تعیین کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، آویدیختر در واکنش به اظهارات اخیر اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگوبا روزنامه فلسطینی “القدس” که مدعی شده بود در صورت توقف عملیات هایموشکی و حفر تونل ها، به احداث بندر در غزه کمک خواهد کرد، اعلام نمود که احداثاین بندر باعث توسعه توانمندی های جنبش مقاومت اسلامی “حماس” خواهد شد.

وی تصریح کرد که احداث بندر در غزه و واگذاری اداره آن به جنبش حماسبه معنای افزایش نگران کننده قدرت مبارزان حماس خواهد بود.

دیختر مدعی شد که بندر غزه به سه شرط می تواند احداث شود؛ نخست: تشکیلاتخودگردان عملا باریکه غزه را از وجود سلاح های حماس پاکسازی کند. دوم: این جنبش نیزرژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد و سوم: توافقنامه های امضا شده میان تشکیلات رام الله و رژیم صهیونیستی را قبول کند.

وی افزود چنین راه حلی با فلسطینیان باید در چارچوب یک توافقنامهجامع و چند مرحله ای اجرا شود و هر مرحله ای قبل از انتقال به مرحله بعد به دقتمورد بررسی قرار گیرد و در نهایت توافق به صورت کامل به مرحله اجرا درآید.

لینک کوتاه:

کپی شد