یکشنبه 22/سپتامبر/2024

واکنش گروه های فلسطینی به حبس انفرادی شیخ رائد صلاح

پنج‌شنبه 27-اکتبر-2016

گروه های فلسطینیاقدام دشمن صهیونیستی به حبس شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی1948 در سلول انفرادی زندان صحرایی “ایشل” واقع در النقب را محکومکردند.
 به گزارش خبرنگار مرکزاطلاع رسانی فلسطین از غزه، معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین امروز پنجشنبه باایراد نطقی در تجمعی که انجمن حمایت از اسرا و آزادگان “واعد” آنرا به نشانه همبستگی با شیخ رائد صلاح ترتیب داده بود، گفت که حبس شیخ رائد صلاح در سلول انفرادی تصویرگر تداوم سیاستهای جنایتکارانه اسرائیل علیه اسرای فلسطینی و در راس آنها شیخ رائد صلاح است.
دکتر احمد بحر تصریح کرد که بازداشت شیخ رائد صلاح یک تجاوز و جنایت اسرائیلی به شمار می رود وبه مثابه بی حرمتی به امت های عربی و اسلامی است.
وی خاطرنشان ساخت کهدشمن صهیونیستی با این اقدام می خواهد صدای آزادی خواهی و عدالت خواهی امت را که شیخرائد صلاح نماینده این امت به شمار می رود، خاموش کند.
وی این پرسش را مطرحکرد که چرا سازمان های حقوق بشر در قبال جنایات دشمن صهیونیستی علیه شیخ رائد صلاحپاسدار قدس و مسجد الاقصی سکوت کرده اند؟
این مقام پارلمانی فلسطین یادآور شد که ملتفلسطین همگی از مساله اسرای فلسطینی حمایت می کند، شیخ رائد صلاح به رغم آن همهتوطئه ها مسجد الاقصی را از چنگال اشغالگران صهیونیست آزاد خواهد کرد. 
معاون اول رئیسپارلمان فلسطین اظهار داشت که مسجد الاقصی در دل تمامی مسلمانان جای دارد، اینمسجد به زودی از دست اشغالگران صهیونیست آزاد خواهد شد. 
وی از رهبران کشورهایعربی و اسلامی خواست تا برای دفاع از مسجد الاقصی در سایه تصمیم نتانیاهو برایمشارکت در حفاری های زیر آن دست به تحرکات گسترده ای بزنند.  
از سوی دیگر، نائب رئیس جنبش اسلامی با ایراد نطقی از طریق تماس تلفنی ضمن تمجید از این تجمع همبستگی آمیز، گفت که شیخرائد صلاح آماج اقدامات ظالمانه دولت اسرائیل قرار گرفته است.
شیخ کمال خطیب یادآور شد که دشمن صهیونیستی شیخرائد صلاح را از زمان ایراد سخنرانی در شانزدهم ماه فوریه سال 2007 در منطقه وادیالوز شهر قدس تحت تعقیب قرار داده بود. وی این سخنرانی را در اعتراض به اقدام ارتشاسرائیل به تخریب پل تاریخی منتهی به باب المغاربه ایراد کرد.
از سوی دیگر، یک رهبرجنبش جهاد اسلامی اعلام کرد:« هرگز شیخ رائد صلاح را در رویارویی با رفتارهاینژاد پرستانه اسرائیل تنها نخواهیم گذاشت.» 

خضر حبیب با ایراد نطقی خطاب به اشغالگران صهیونیست تاکید کرد: « زهی خیال باطل که بتوانید اراده پولادین شیخ الاقصی و فلسطینیان را که از معراجگاه نبی مکرم اسلام دفاع می کنند، تضعیفکنید.»


لینک کوتاه:

کپی شد