یکشنبه 22/سپتامبر/2024

کلینتون: انتخابات پارلمانی سال 2006 فلسطین اشتباه بزرگی بود

شنبه 29-اکتبر-2016

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درگذشته طی اظهارنظری جنجالی مدعی شده بود که انتخابات پارلمانی سال 2006 فلسطیناشتباهی بزرگ بود و واشنگتن باید طرف پیروز در آنرا مشخص می کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “ایلیخومسکی” روزنامه نگار صهیونیست اخیرا با افشای فایل صوتی گفتگوی خود باهیلاری کلینتون در تاریخ 5 سپتامبر سال 2006 که کلینتون آن زمان در مجلس سنایآمریکا عضویت داشت، پرده از روی این اظهارنظر جنجالی کلینتون برداشت.

به گفته این روزنامه نگار صهیونیست، روزنامه”جویش پرس” در آن زمان از انتشار این گفتگو خودداری کرده بود. کلینتوندر اظهارات مذکور که چند ماه پس از انتخابات پارلمانی فلسطین بیان کرده بود، تاکیدمی کند که « مفید بودن درخواست برگزاری انتخابات در اراضی فلسطینی برای خودمان راقبول ندارم و وقتی هم این درخواست را مطرح کردیم، بهتر بود درباره قدرت خودمانبرای تعیین طرف پیروز در این انتخابات تحقیق می کردیم.»

خومسکی خاطر نشان کرده است که اخیرا این فایلصوتی را به روزنامه “آبزرور” داده است که این روزنامه هم صرفا بخش هاییاز آنرا بر روی پایگاه اینترنتی “SoundCloud“منتشر کرده بود.

وی در عین حال نسبت به اظهارات کلینتون و منطقوی مبنی بر لزوم دخالت آمریکا در فرآیند انتخابات یک کشور دیگر ابراز تعجب می کندو می گوید:«من فایل صوتی را به سردبیر روزنامه تحویل دادم، اما وی ترجیح داد کهآنرا منتشر نکند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید و معتقد بود که اظهارات کلینتون درحد یک خبر قابل انتشار نیست.»

این روزنامه نگار تاکید می کند که من این موضعسردبیر روزنامه را قبول نداشتم و همین مساله باعث شد که فایل صوتی را طی این همهسال نزد خود نگه دارم.

گفتنی است که اراضی اشغالی فلسطین سال 2006برگزاری دومین انتخابات پارلمانی از زمان روی کار آمدن تشکیلات خودگردان فلسطینبود و در نهایت منجر به پیروزی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” شد که با کسب76 کرسی از کل 132 کرسی پارلمان توانست پیروزی قاطعی را در برابر جنبش فتح موردحمایت واشنگتن کسب کند و از همین رو، جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا رسما توقفهمکاری های کشورش با تشکیلات خودگردان فلسطین را اعلام کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد