شنبه 21/سپتامبر/2024

تصمیم مصر برای بازگشایی 6 الی 8 روزه گذرگاه رفح در هر ماه

یکشنبه 30-اکتبر-2016

معاون سردبیر روزنامه الاهرام مصر امروز یکشنبهاز تصمیم مراجع رسمی این کشور برای بازگشایی 6 الی 8 روزه گذرگاه رفح در مرزهایمصر با نوار غزه در هر ماه خبر داد و اعلام کرد که این تصمیم در دست بررسی و نهاییشدن است و مدت و نحوه بازگشایی گذرگاه رفح بر اساس مسائل فنی مشخص خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اشرف ابوالهول در گفتگو با رادیو “القدس” خاطر نشان کرد که مسئولان مصری در حالحاضر سعی در وضع ساز و کار مشخص برای بازگشایی گذرگاه رفح دارند و این مساله رابررسی می کنند که بازگشایی گذرگاه رفح در یک یا دو نوبت در هر ماه صورت گیرد.

ابو الهول خاطر نشان کرد که با وجود وقوع حوادثاخیر در منطقه سینا، قاهره با در نظر گرفتن منافع ملت فلسطین تصمیم به بازگشاییگذرگاه رفح گرفته است و تسهیلاتی در این گذرگاه ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که مصر از تمامی طرف هایفلسطینی در نوار غزه برای سفر به قاهره دعوت خواهد کرد و این مساله ناشی از رویکردکلی مصر برای گسترش مناسبات با تمامی طرف های فلسطینی در غزه و حل تمامی بحران هایداخلی این منطقه به منظور تقویت امنیت مصر است.

ابو الهول تصریح کرد که مصر تصمیم به اولویتبخشی به مساله حل مشکلات موجود در مرزهای نوار غزه با وجود مشکلات موجود در منطقهسینا گرفته است و در مرحله آینده نقش بیشتری در حل مشکلات فلسطین ایفا خواهد نمود؛چرا که مساله فلسطین تاثیر زیادی بر روی اوضاع منطقه دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد