جمعه 20/سپتامبر/2024

ژنرال صهیونیستی: باید منتظر بدترین سناریوها در مورد تونل های غزه باشیم

سه‌شنبه 1-نوامبر-2016

یک ژنرال برجسته رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که تونل هایحماس در نوار غزه در جنگ های آتی بدترین سناریوها را برای این رژیم رقم بزند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبریزبان یدیعوت احرونوت، ژنرال تومر افراح تصریح کرد که ما از هیچ تلاشی برای مقابلهبا تونل های حماس دریغ نمی ورزیم اما باید چشم انتظار بدترین سناریوها در رابطه باتونل ها در جنگ های آتی بود و باید خود را برای چنین موقعیتی آماده کنیم و در همینراستا پایگاه ها و مراکز آموزشی جدیدی با پیشرفته ترین ابزارها و تجهیزات ایجادشده و باید مدت های طولانی در این مراکز تمرین کنیم و خود را برای مقابله با تونلهای حماس آماده کنیم.

ژنرال افراح اظهار داشت که دو سال و دو ماه از جنگ اخیر درغزه می گذرد و وضعیت کنونی در نوار غزه بسیار سخت و پیچیده است، زیرا از یک جهتحماس فعلا تصمیمی برای ورود به جنگی دیگر با رژیم صهیونیستی ندارد و از طرف دیگرهمچنان با تمام توان در حال آماده سازی خود برای جنگی دیگر است و از جنگ های قبلینیز برای تقویت خود در جنگ های آینده تجربه کسب کرده است.

وی اشاره کرد که تجربه زیادی از تونل های هجومی حماس دارد ودر جریان جنگ در حالی که سوار بر یک گشتی بوده، گروهی از مبارزان حماس که در یکیاز تونل ها کمین گرفته بودند، این گشتی را مورد حمله قرار داده و دو نفر ازنظامیان موجود در گشتی را کشتند و او نیز از ناحیه پشت هدف گلوله قرار گرفته وزخمی شد.

این ژنرال اسرائیلی تصریح کرد که تمایلی به استفاده از توانبازدارندگی در برابر حماس ندارد زیرا این مساله واقعیت را تغییر نخواهد داد، زیراحماس دشمنی مصمم است و همچنان بر نابودی رژیم صهیونیستی اصرار دارد.

 ژنرال تومر افراحدر ادامه افزود که بسیاری در نوار غزه افکاری تند دارند و خواستار نابودی اسرائیلهستند و شب و روز با این تفکر زندگی می کنند و علنا در هر مکانی از آن سخن میگویند و همیشه در تلاش برای دست یابی به سلاح و تجهیزات برای ضربه زدن به رژیمصهیونیستی هستند.

ژنرال افراح تصریح کرد که حماس می کوشد تا در جنگ آتی رژیمصهیونیستی را غافلگیر کند و از نهایت توان و امکانات خود استفاده خواهد کرد.

وی پیش بینی کرد که حماس در جنگ آتی حملات خود به اراضیاشغالی را دو یا سه برابر کند و از تمام توان و تجهیزات خود استفاده کند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد