شنبه 26/اکتبر/2024

فرستاده فرانسه در روند سازش فردا وارد منطقه خاورمیانه می شود

یکشنبه 6-نوامبر-2016

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد که “پیرویمونت” فرستاده ویژه فرانسه در روند سازش فردا دوشنبه برای انجام آخرینرایزنی ها درباره برگزاری کنفرانس بین المللی صلح تا پایان سال جاری وارد منطقه خاورمیانهمی شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ریاض مالکیوزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با رادیو صدای فلسطین خاطر نشان کردکه ویمونت در جریان این سفر خود به منطقه، طی روزهای هفتم و هشتم نوامبر جاری بهفلسطین اشغالی و اراضی اشغالی فلسطین سفر خواهد کرد و به طور جداگانه با مقامات هردو طرف دیدار و گفتگو خواهد نمود.

مالکی اعلام کرد که فرستاده فرانسه مقاماتفلسطینی را در جریان اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنفرانس بین المللی صلحو ماهیت ایده های پیشنهادی فرانسه قرار خواهد داد و درباره تعداد و ماهیت کشورهاییکه علاقه مند به حضور در کنفرانس صلح فرانسه هستند، رایزنی خواهد کرد.

وی در عین حال از سفر “جان مارکایرولت” به منطقه به منظور تکمیل بحث ها و رایزنی ها برای برگزاری کنفرانسبین المللی صلح خبر داد و تاکید کرد که طرف فلسطینی تلاش های زیادی با همکاری طرفهای منطقه ای و بین المللی و با همکاری فرانسه انجام می دهد تا حمایت های لازم ازکنفرانس بین المللی صلح را جلب کند.

گفتنی است که فرانسه 3 ژوئن گذشته میزبان نشست25 نفر از وزرای خارجه کشورهای مختلف؛ از جمله 4 کشور عربی به منظور رایزنی درزمینه از سر گیری روند سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بود وقرار است تا اواخر سال جاری کنفرانسی بین المللی برای دستیابی به ساز و کاری بینالمللی به منظور حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی برگزار کند.

لینک کوتاه:

کپی شد