یکشنبه 22/سپتامبر/2024

پژوهش صهیونیستی: سارا همسر نتانیاهو همه کاره اسرائیل است

سه‌شنبه 8-نوامبر-2016

پژوهش ایلانا دیان خبرنگار وروزنامه نگار برجسته اسرائیلی در مورد دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی جنجالعظیمی در محافل صهیونیستی به پا کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که نتانیاهو درواکنش به این تحقیق دیان را به باد انتقاد گرفت. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین به نقل از سایت العربی الجدید، ایلان دیان جزء چهره های برجسته رسانه ایاسرائیل به شمار می ورد که از 20 سال پیش در رسانه های رژیم صهیونیستی فعالیت میکند، وی تاکنون از بسیاری از پرونده های فساد، ظلم، جرم و جنایت محافل اسرائیلیپرده برداشته است.
کانال 2 تلویزیون اسرائیلروز گذشته طی برنامه ای به تشریح ابعاد این تحقیق پرداخت که نشان می دهد سارا همسربنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در بسیاری از تصمیم سازی های حساس و سرنوشتساز نقش داشته است.
این تحقیق نشان می دهد کهسارا کارهای نتانیاهو را مدیریت می کند و از تمامی اسرار رژیم صهیونیستی اطلاعدارد و در انتصاب تعدادی از شخصیت های اسرائیلی و سوء استفاده از آنان برای مقابلهبا رقبای نتانیاهو دست داشته است. سارا حتی بر نتانیاهو سلطه کامل دارد؛ به نحوی که در تصمیم سازی های نتانیاهو مستقیما دخالت می کند.
 بر اساس این جستار، سارا بهصورت محرمانه مصاحبه های استخدام کارمندان ارشد دولت اسرائیل را در منزلش انجام میدهد و از فحوای تمامی نامه هایی که به دست نتانیاهو می رسد، اطلاع دارد. 

مائیرداگان رئیس سابق سازمان جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی “موساد” قبلا در یک مصاحبه محرمانه از نقش سارا و اطلاع وی از تمامیاسرار اسرائیل پرده برداشت.

وی در جریان این مصاحبه فاش ساخت:« روزی برای گفت و گو با نتانیاهو پیرامون فعالیت های هسته ای ایرانراهی منزل او شدم و جلسه خصوصی تشکیل دادیم ، ناگهان با سارا رو به رو شدم او اصرار کرد که در این جلسه حضورداشته باشد که بنده با آن مخالفت کردم، ولی نتانیاهو مانع از حضور وی در این نشستنشد.»
دیان در این پژوهش آورده استکه شخصیت های پیرامون نخست وزیر اسرائیل تنها از طریق سارا با نتانیاهو می توانندارتباط برقرار کنند و بسیاری از چهره های سیاسی از طریق این زن با نتانیاهو مکاتبهمی کنند، وی در تعیین و انتصاب مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل نقش عمده ای دارد کهیکی از آنان یوسی کوهین رئیس فعلی موساد می باشد. 
این چهره رسانه ای اسرائیل درتحقیق خود ده ها مورد از اقدامات سارا در زمینه عزل و نصب مقامات و مسئولاناسرائیلی را رصد کرده است.
 بر اساس این پژوهش، سفرهایخارجی نتانیاهو طبق میل و خواست و برنامه ریزی سارا صورت می گیرد، مساله ای که مسئولدایره تشریفات دفتر نخست وزیر اسرائیل به آن اعتراف کرد. حتی سارا برخی اوقات مانع از ملاقات برنامه ریزی شده نتانیاهو با چهره های سیاسی درخارج از سرزمین های اشغالی 1948 می شود.  
تحقیق ایلانا دیان با واکنش های متفاوتی مواجه شد، بنیامین نتانیاهو نخستین کسی که به این پژوهش واکنش نشانداد، او گفت که دیان یک چپگرای تندرو است. او تلاش می کند تا دولت راستگرای اسرائیل را ساقط کند و یک دولت چپگرا تشکیلدهد.
 از سوی دیگر، اسحاق هرتزوگرهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر قدس از مشاور حقوقی دولت اسرائیل خواست در مورد پژوهشایلانا دیان تحقیقاتی را به عمل آورد و جلوی هرگونه تعدی به این خبرنگار و روزنامهنگار سرشناس صهیونیستی را بگیرد.

ازسوی دیگر، زهاوا گال اون رهبر حزب صهیونیستی میرتس گفت که نتانیاهو شایستگی ولیاقت نخست وزیری اسرائیل را ندارد. وی اظهارات نتانیاهو علیهایلانا دیان را غیر منطقی و جنون آمیز خواند. 

ازسوی دیگر، زیپی لیونی از وزرای سابق کابینه اسرائیل گفت که اظهارات نتانیاهو درچارچوب جوسازی علیه خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه رژیم صهیونیستی و سرکوب آنانقابل تفسیر است. 

لینک کوتاه:

کپی شد