جمعه 20/سپتامبر/2024

خوشحالی رژیم صهیونیستی از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

چهارشنبه 9-نوامبر-2016

به رغم سکوتی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آغاز هفتهجاری بر وزیران کابینه اش تحمیل کرده و درباره هرگونه اظهار نظر درباره انتخاباتریاست جمهوری آمریکا هشدار داده است، ولی در عین حال حمایتش از دونالد ترامپ نامزدجمهوری خواه پیروز در این انتخابات را مخفی نکرد، زیرا میان نتانیاهو و جمهوریخواهان آمریکا مشترکات زیادی وجود دارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از سایت العربی الجدید، نتانیاهوبه محض اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیروزی ترامپ در این کارزار راتبریک و تهنیت گفت و او را دوست واقعی اسرائیل خواند.
وی با ادعای اینکه با ترامپ در راستای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه تلاشخواهد کرد، تصریح کرد:« روابط میان اسرائیل و آمریکا مبتنی بر مصالح و منافع و سرنوشت مشترکاست.»
وی در ادامه افزود :« من و ترامپ به تقویت ائتلاف ویژه میان اسرائیل و آمریکا کمکخواهیم کرد.»  
نتانیاهو خاطرنشان ساخت که رئیس جمهور آتی آمریکا هرگز بر جایگاه اسرائیلنزد کاخ سفید تاثیر نخواهد گذاشت و روابط میان رژیم صهیونیستی و آمریکا قوی ترخواهد شد و به قدرت رسیدن فردی چون ترامپ و به رغم آن اظهاراتتحریک آمیزش از جمله تصمیم وی برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بهتراز به قدرت رسیدن هیلاری کلینتون است.
در همین راستا، یک روزنامه نگار آمریکایی یهودی تبار در مقاله ای در روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نوشت که به رغم بروز تنش در روابط شخصی میان نتانیاهو و باراک اوباما، ولی این مساله بر مناسبات سیاسی میان آمریکا و اسرائیل تاثیر منفی نگذاشت. 
جودیت میلر 
در این مقاله آورده است که آمریکا طی چند سال گذشته همواره مانع از محکومیت رژیم صهیونیستی در محافل بین المللی شده است.
پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حفظ اکثریتی جمهوری خواهاندر سنا و کنگره به دولت اشغالگر صهیونیستی در زمینه تداوم حمایتهای کاخ سفید از رژیم صهیونیستی اطمینان خاطر بخشید.
 به رغم اینکه ناظران سیاسی اسرائیل بر این باورند که نمی توان رویکرد ترامپرا پیش بینی کرد، ولی همه آنان در مورد این مساله اتفاق نظر دارند که نتایجانتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روند تعهدات آمریکا در قبال رژیم اشغالگر قدس تاثیرنخواهد گذاشت. 
یکی از این تحلیلگران در مقاله ای که روزنامه عبری زبان هاآرتص به انتشارآن پرداخت، نوشت که نتایج این انتخابات هر چه باشد چندان اهمیتی ندارد، زیرا اسرائیلدر مرحله آتی به کمک نظامی 39 میلیارد دلاری آمریکا دست خواهد یافت.
  از جمله مسائلی که سران رژیم اشغالگر قدس؛ به ویژه نتانیاهو را نگران کرده است احتمال مبادرت باراک اوباما در برهه باقیمانده از دوره ریاست جمهوریش به شناسایی کشور فلسطین و حمایت از طرح صلح فرانسه برای ازسرگیری مذاکرات سازش میان مقامات تشکیلات رام الله و سران تل آویو و همچنین تعیین جدول زمانی برای از سرگیری این مذاکرات است.نتانیاهو طی چند هفته گذشته به خاطر احتمال خودداری اوباما از وتوی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرکسازی نگران است. 

لینک کوتاه:

کپی شد