جمعه 20/سپتامبر/2024

ترامپ: در تلاش برای تحقق صلح میان فلسطینیان و صهیونیست ها خواهم بود!

شنبه 12-نوامبر-2016

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا تاکید  کرد که در تلاش برای تحقق صلح و سازش میاناسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود تا بدین گونه جلوی جنگی طولانی وپایان ناپذیر گرفته شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دونالد ترامپ در گفتگوبا روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” اظهار داشت که توافق سازشمذکور توافقی نهایی خواهد بود نه راه حلی نهایی که دولت سابق آمریکا همواره از ایناصطلاح استفاده می کرد.

ترامپ اظهار داشت: به عنوان کسی که توافقنامه ها را به امضامی رساند، می خواهم این توافق را نیز به امضا برسانم و این کار را به خاطر انسانیتانجام می دهم.

اظهارات ترامپ نسبت به گذشته فرق چندانی نکرده است اما ایناولین بار است که او از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا چنین اظهاراتی رابیان می کند. او در جریان تبلیغات انتخاباتی خود اظهارات متناقضی را بیان کرده وگفته بود که در خصوص پرونده مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی بی طرفخواهد بود و این مساله خشم و ناراحتی گسترده حامیان اسرائیل در آمریکا را به همراهداشت.

البته این در حالی است که ترامپ در اظهار نظری دیگر گفته کههیچ فشاری بر رژیم صهیونیستی وارد نمی کند بلکه به این رژیم اجازه می دهد هراندازه که می خواهد به شهرک سازی در اراضی فلسطینی ادامه دهد.

لینک کوتاه:

کپی شد