شنبه 21/سپتامبر/2024

اسامه حمدان: بعید است دحلان برای ریاست تشکیلات خودگردان نامزد شود

یکشنبه 13-نوامبر-2016

مسئول مناسبات خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین”حماس” بعید دانست که محمد دحلان رهبر برکنار شده جنبش فتح برای تصدیریاست تشکیلات خودگردان نامزد شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه الجزیره،اسامه حمدان تصریح کرد که ایده نامزدی دحلان برای تصدی ریاست تشکیلات خودگردانمطرح نیست، زیرا دحلان خوب می داند که فضای کلی جامعه فلسطین به شیوه ای است کهفلسطینیان خواستار رهبری هستند که مورد قبول همه باشد و به گزینه مقاومت در برابردشمن صهیونیستی ایمان داشته باشد.

حمدان شکست پرونده آشتی ملی را به تاثیر برخی عوامل خارجی وعدم پایبندی تشکیلات خودگردان به توفقات صورت گرفته نسبت داد.

وی افزود که دودستگی و اختلافات داخلی به سبب تنش واختلافات داخلی جنبش فتح و محمود عباس و دحلان روز به روز عمیق تر می شود. ویتاکید کرد که اختلافات داخلی جنبش فتح نه فقط بر این جنبش تاثیر گذار است، بلکهپیامدهای ناگواری را برای تمامی فلسطینیان به طور عام به همراه خواهد داشت.

اسامه حمدان افزود که آشتی ملی میان جنبش های فتح و حماسمتضمن ازسرگیری فعالیت مجلس قانونگذاری، بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش و انتخابمجدد شورای ملی فلسطین خواهد بود اما عباس هنوز هم با اجرای بندهای مذکور موافقتنکرده است.

حمدان در رابطه با روابط جنبش متبوعش با مصر نیز گفت کهحماس هرگز در امور داخلی مصر دخالت نکرده و بر علیه هیچ طرف دیگری نیز فعالیتنکرده است و ما امیدواریم که مصر بار دیگر سر و سامان گرفته و امنیت و آرامش دراین کشور برقرار شود تا بتواند به مسئولیت های خود در قبال مساله فلسطین و دیگرمسائل امت عمل کند.

وی همچنین اظهار داشت که حماس به هیچ وجه در تنش و درگیریهای جاری در منطقه شرکت ندارد و روابط این جنبش با امت اسلامی و عربی بر پایهمقاومت و مبارزه با دشمن صهیونیستی و حمایت این طرف ها از ملت و مقاومت فلسطین است.

لینک کوتاه:

کپی شد