شنبه 26/اکتبر/2024

تقلای تل آویو برای سرکوب جنبش جهانی تحریم اسرائیل

چهارشنبه 16-نوامبر-2016

دفتر ملی دفاع از زمین و مقابله با شهرک سازی اعلام کرد که مسئولان اسرائیلیتصمیم دارند برای مقابله با جنبش جهانی تحریم اسرائیل “BDS” از طریق رصد و پایش فعالیت های آن و شناسایی و سرکوب فعالانش 25میلیون دلار اختصاص دهند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازسایت أمد، کمیته امور داخلی کنست اسرائیل با تعدیل قانون ورود به سرزمین هایاشغالی 1948 موافقت کرد که این امر به وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی صلاحیت عدماعطای ویزا و مجوز اقامت به هر شخصی که قصد تحریم اسرائیل در عرصه بین الملل رادارد، می دهد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که به رغم آن همه تلاش اسرائیلبرای جلوگیری از فعالیت “BDS” و سرکوب آن، ولی این جنبش موفقیت های زیادی را درسطح بین المللی رقم زده است.
دفتر ملی دفاع از زمین و مقابله با شهرک سازی از اظهارات فدریکا موگرینی مسئولسیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه محکومیت تعدی به مدافعان حقوق بشر و تاکیدش برحقوق شهروندان اروپایی در زمینه آزادی بیان و تشکیل انجمن ها و محکومیت تجاوزاتاسرائیلی ها علیه فلسطینیان استقبال کرد.
این نهاد فلسطینی همچنین اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علیهجنبش جهانی تحریم اسرائیل را محکوم کرد. هیلاری کلینتون نامزد دمکراتیک اینانتخابات متعهد شده بود که به مقابله با تحریم اسرائیل برخیزد. دونالد ترامپ نامزدجمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که در صورت پیروزی درانتخابات دست به اقداماتی علیه اسرائیل ستیزی بزند. وی به ماهیت این اقدامات اشارهای نکرده بود.
این نهاد فلسطینی همچنین تعدیل قانون مذکور را یک اقدام نژاد پرستانه خواند واعلام کرد که این امر با هدف سرکوب آزادی بیان صورت می گیرد و با قانون مربوط به آزادیتردد و رفت و آمد تضاد دارد. این امر همچنین با هدف ارعاب مردم فلسطین و سرپوشگذاشتن بر تجاوزات صهیونیست ها در کرانه باختری و محاصره نوار غزه صورت می گیرد.
از سوی دیگر، کمیته ملی تحریم اسرائیل و لغو سرمایه گذاری ها در سرزمین های اشغالی 1948 واعمال مجازات ها علیه آن که گسترده ترین گروه در جامعه مدنی فلسطین است، ضمن استقبال از تصمیم شورای شهرداری شهر اوریفرانسه در زمینه تحریم کالاهای اسرائیلی، آن را گامی درست و حلقه مهم زنجیرهفعالیت های حمایت آمیز از فعالیت های “BDS” در اروپا و جهان خواند. این اقدام در حالی صورت میگیرد که دولت فرانسه دست به سرکوب آزادی ها از جمله جنبش جهانی تحریم اسرائیل میزند که این سرکوبگری ها با سیاست های دشمن صهیونیستی همسویی کامل دارد. 
از سوی دیگر، جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی از تمامیفرزندان ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی 1948 و قدس اشغالی خواست تا مانع از برگزاری جشنوارهاسرائیلی “العود” در شهر قدس اشغالی شوند.
این جنبش اعلام کرد که شرکت در این جشنوارهبه کمپین تحریم فرهنگی اسرائیل لطمه می زند، کمپینی که روز به روز دامنه فعالیتهای آن در جهان گسترده تر می شود، این کمپین یکی از شیوه های مبارزاتی مردمی ومسالمت آمیز و همبستگی جهانی در راستای نیل به آزادی و عدالت و برابری به شمار میرود.
جنبش مذکور تاکید کرد که این جشنواره به پشتیبانی دولت اسرائیل و حمایت صندوقهای مالی و شهرداری اسرائیلی قدس برگزار می شود.
در پیوند با همین موضوع، 
حزب سبز کانادا از درخواست”BDS” در زمینه تحریم علمی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی اسرائیل تا زمان برچیده شدنسایه شوم اشغالگری از سرزمین فلسطین حمایت کرد. 
این حزب ضمن محکوم کردن اقدامات غیر قانونی و سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیهملت فلسطین، بر حمایت از حق تحریم این رژیم تاکید کرد.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که 
دهها فعال اردنی روز مورخه 4 نوامبر جاری با تجمع مقابل ساختمان پارلمان این کشور،اعتراض خود به امضای قرارداد گاز با رژیم صهیونیستی را نشان دادند.
فعالاناردنی پس از اقامه نماز جمعه تظاهراتی را از مقابل مسجد ملک عبدالله اول به سمتساختمان پارلمان این کشور برگزار کرده و خواستار لغو هرچه سریع تر قرارداد گاز بارژیم صهیونیستی شدند.
تظاهراتکنندگان شعارهایی از جمله “گاز دشمن، اشغالگری است”، ” نه به عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی”، ” ملت خواهان لغو قرارداد گاز است”و “ملت خواهان لغو معاهده صلح وادی عربه است” سردادند. از زمان امضای قراداد گاز میان رژیم صهیونیستی و اردن در دو ماه پیش، بارها اردنی ها نسبت به این قرارداد اعتراض کرده و تظاهرات های گسترده ای را نیز در محکومیت این اقدام دولت اردن برگزار کرده و خواستار لغو هرچه سریع تر قرارداد مذکور شده اند. 
این اقدامدر حالی صورت می گیرد که مردم شهرهای مختلف مراکش در اعتراض به حضور هیاتصهیونیستی در اجلاس آب و هوای سازمان ملل “cop 22” و برافراشته شدنپرچم اسرائیلی در آن، به خیابان ها ریختند و تظاهرات گسترده ای رابه راه انداختند.  
تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی، خواستار پایین کشیدن این پرچم و اخراج هیات اسرائیلی از این اجلاس شدند،آنان اعلام کردند که این پرچم نماد تروریسم و اشغالگری و نژاد پرستی است.
رئیس مرکز مطالعات امنیت قومی اسرائیل در توجیه تصمیم تل آویو برای اختصاص 25 میلیون دلار جهت سرکوب جنبش جهانی تحریم اسرائیل گفت که خطرناک ترین مساله ای که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند فعالان “BDS” در شبکه های اجتماعی است.

 


  

لینک کوتاه:

کپی شد