جمعه 20/سپتامبر/2024

نگرانی رژیم صهیونیستی از نفوذ حماس در شمال آفریقا

یکشنبه 20-نوامبر-2016

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از تقویتزیرساخت های جنبش مقاومت اسلامی “حماس” در کرانه باختری و گسترش نفوذ آندر خارج از فلسطین و به ویژه در کشورهای شمال آفریقا به شدت نگران هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه خبریصهیونیستی واللا مدعی شد که جنبش حماس از فلسطینیان دارای گذرنامه های خارجی بهخاطر امکان تردد آسانتر آنها در داخل اراضی فلسطینی و خارج از آن برای انتقالاموال به کرانه باختری استفاده می کند.

در همین راستا، “أمری سیدان” تحلیلگرمسائل عربی در پایگاه خبری واللا طی گزارشی اعلام کرد که حماس در حال حاضر درتمامی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا دفاتر نمایندگی دارد و در پایتخت های تمامیکشورهای اروپایی نیز عضو دارد.

وی افزود که رهبران حماس با دیپلمات های غربیدیدار می کنند و از مراکز پژوهشی اروپایی حامی ملت فلسطین بازدید می کنند و اینمساله به حماس فرصت برقراری روابط با طرف های آفریقایی را می دهد تا در مواقعضرورت از آنها استفاده کند و در عین حال، از طریق این دفاتر اموالی به دست حماس دراراضی فلسطینی می رسد.

این تحلیلگر صهیونیستی با طرح این ادعا که درزمان جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 برخی از افراد خارج نشین مرتبط با حماساقدام به شلیک موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی کردند، تصریح کرد که اطلاعاتامنیتی مراجع اسرائیلی نشان می دهد گروهی که در سراسر جهان به جنبش حماس کمک میکند، جماعت اخوان المسلمین است که در سراسر قاره اروپا و آفریقا نماینده دارد وجنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین نیز در همین راستا فعالیت می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد