شنبه 26/اکتبر/2024

یک مقام سابق صهیونیست: اسرائیل در مقابله با بی دی اس ناکام مانده است

سه‌شنبه 22-نوامبر-2016

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند هفته پیش مدعی شد کهجنبش جهانی تحریم اسرائیل ” بی دی اس” پی در پی ضربه می بیند و دولتشدرصدد برچیدن آن است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از وب سایت روزنامه رایالیوم، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت که تعدادی از سران تل آویو تاکید کردند کهاظهارات بنیامین نتانیاهو گزافه آمیز است.
سفیر پیشین اسرائیل در اردنکه هم اکنون به عنوان یک پژوهشگر در مرکز مطالعات امنیت قومی وابسته به دانشگاه تلآویو مشغول به کار است در مصاحبه با این روزنامه گفت که اظهارات نتانیاهو بی پایهو اساس است و دقیق و صحیح نیست.
عودید عیران افزود که جنبش ها وکمپین های فعال در زمینه تحریم اسرائیل به رغم تنوع آنها همچنان با حدت و شدت و بیوقفه به فعالیت های خود ادامه می دهند، آنها فعالیت های خود را متوقف نکرده اند.
وی ابراز عقیده کرد که این کمپین ها و جنبش ها موفقیت های زیادی رارقم زده اند و اسرائیل هیچ لطمه ای به آنها وارد نکرده است و بحث شکست آنها هیچپایه و اساسی ندارد و اسرائیل نتوانسته است جلوی فعالیت های آنها را بگیرد یا بهآنها ضربه بزند.
اتحادیه سندیکاهای کارگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سندیکاهای اروپاییخواست تا به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنند و در مقابل دولت های خود بایستند ومانع از تعامل شرکت های اروپایی با شرکت های اسرائیلی گردند و به هرگونه مبادلهتجاری با رژیم صهیونیستی پایان بخشند.
این درخواست در جریان کنفرانس اتحادیه سندیکاهای کارگران کشورهای عضواتحادیه اروپا عنوان شد که با شعار کنفرانس سندیکایی اروپایی فلسطینی در بروکسل ـ پایتخت بلژیک ـ برگزار شده بود، این کنفرانس یک روز به طول انجامید و درآن تعدادی ازچهره های سندیکایی فلسطین حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این کنفرانس توافقنامه مشارکت اروپایی و اسرائیلی؛ به ویژهبند دوم آن در خصوص لزوم پایبندی طرفین امضا کننده به مبانی اساسی حقوق بشر و اصولدمکراتیک را که یکی از برجسته ترین ارکان این توافقنامه به شمار می رود به بادانتقاد گرفتند.
این توافقنامه که در آغاز هزاره دوم به امضا رسید بر گفت و گوی سیاسیطرفین و آزادی جا به جایی سرمایه ها و تقویت قرارداد تجارت آزاد که در سال 1970 بهامضا رسید تاکید می ورزد.
دست اندرکاران این کنفرانس گفتند که هدف از برپایی این اجلاس قطع هرگونه روابط و تعامل و همکاری با رژیم اشغالگر قدس درچارچوب فعالیت های جنبش جهانی تحریم اسرائیل است. 
جنبش جهانی تحریم اسرائیل یک کمپین بین المللی اقتصادی استکه در نهم ژوئیه 2005 بنا به درخواست 171 سازمان فلسطینی مردم نهاد به منظور تحریماسرائیل و لغو سرمایه گذاری ها در سرزمین های اشغالی 1948 شکل گرفت. 
فعالیت های جنبش جهانی تحریم اسرائیل شامل بایکوت نهادها و فعالیت هایعلمی، فرهنگی و ورزشی اسرائیل و همچنین بایکوت کالاهای شرکت های اسرائیلی و شرکتهای جهانی حامی اسرائیل در زمینه نقض قوانین بین المللی می باشد.
فعالیت های جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی همچنین شامل خودداری از سرمایهگذاری در شرکت های اسرائیلی و شرکت های بین المللی حامی جنایات اسرائیل علیه ملتفلسطین می باشد. 
یکی دیگر از اهداف جنبش جهانی تحریم اسرائیل اعمال مجازات هایی علیهاسرائیل است. مراد اقدامات مجازاتی دولت ها و نهادهای رسمی و بین المللی علیه هرکشور یا طرف ناقض قوانین بین المللی جهت واداشتن آن به متوقف کردن تعرضات وهنجارشکنی های خود. این مجازات ها شامل مجازات های نظامی، تجاری، مالی، اقتصادی،علمی، فرهنگی و غیره می باشد.
اشاره به یک مطلب در اینجا حائز اهمیت است که ده ها انجمن و سازمانمردم نهاد حامی ملت فلسطین دو روز پیش از اتحادیه اروپا خواستند تا توافقنامههمکاری و مشارکت با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآوردند.
در همین راستا، وب سایت روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نوشت کهسازمان نیکوکاری “اهاف” شیلی روز یکشنبه جشن نیکوکاری در شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی برگزار کرد و از دعوت همسر سفیر اسرائیل در این کشور خودداری کرد، این اقدام در حالی صورت می گیرد که این سازمان از تمامی فرزندان و همسران سفرای خارجی در شیلی برای شرکت در آندعوت به عمل آورده بود که این اقدام خشم سفیر اسرائیل را برانگیخت.
این منبع خاطرنشان ساخت که سفیر اسرائیل در شیلی ضمن اعتراض به این اقدام، آن را به مثابه نقض عرف دیپلماسی دانست و گفت که سازمان اهاف با حمایت ازاقلیت فلسطینی در شیلی که بزرگ ترین اقلیت در این کشور به شمار می رود به تحریماسرائیل کمک می کند. 

لینک کوتاه:

کپی شد