جمعه 20/سپتامبر/2024

تصمیم گیری در مورد پیش نویس قانون منع پخش اذان در کنست به تعویق افتاد

چهارشنبه 23-نوامبر-2016

یعقوب لیستمن وزیر صهیونیستی شب گذشته درخواست تجدید نظر درپیش نویس قانون منع پخش اذان از مساجد را که به کمیته وزارتی دولت رژیم صهیونیستیارائه داده بود پس گرفت و در  نهایت تصمیمگیری در مورد این قانون در کنست صهیونیستی به وقت دیگری موکول شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لیتسمن شب گذشته بادیوید بیتان رئیس ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی بر سر انجام اصلاحاتی در پیش نویسقانون مذکور به توافق رسید. بر این اساس قرار شد که استفاده از بلندگو برای امورعبادی به ویژه پخش اذان از مساجد از ساعت 10 شب تا 7 صبح ممنوع باشد.

بنابر این تصمیم گیری در مورد پیش نویس این قانون که قراربود امروز چهارشنبه در کنست رژیم صهیونیستی انجام گیرد، به وقت دیگری موکول شد.

رسانه های صهیونیستی نیز عنوان کرده اند که تعویق زمانتصمیم گیری در این زمینه در پی تهدیدات احمد طیبی نماینده عرب کنست به مراجعه بهدیوان عالی صورت می گیرد و برخی منابع نیز گفته اند که یولی ادلشتاین رئیس کنست بابررسی این قانون به سبب سفر خارجی اش مخالف کرده و گفته که می خواهد خود شخصا اینموضوع را به سبب حساسیت و اهمیتی که دارد بررسی کند.

کمیته وزارتی دولت رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گذشته پیشنویس قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس و فلسطین اشغالی 1948 را به تصویبرساند.

تحلیلگران معتقدند که هدف از اصلاحاتی که قرار است در پیشنویس این قانون به عمل آید، این است که نواخته شدن آژیر (شیپور) ورود به روز شنبه( که برای یهودیان مقدس است) همچنان پابرجا باشد.

لینک کوتاه:

کپی شد