یکشنبه 22/سپتامبر/2024

روابط رژیم صهیونیستی و هند تهدیدی برای جهان اسلام

جمعه 25-نوامبر-2016

برایخنثی کردن توطئه‌های مشترک «هند و رژیم صهیونیستی» علیه جهان اسلام تنها اتحاد می‌تواندکار ساز باشد و اتحاد رهبری مانند ایران می‌خواهد که همواره ایستادگی کرده است.

عرفانعلی خبرنگار پاکستانی در یادداشت با اشاره به سفر رئیس رژیمصهیونیستی به هند نوشت که رئیس رژیم غاصب صهیونیستی «ریولین» همراه با همسرش چندروزی است به دعوت همتای هندی خود در دهلی نو بسر می‌برد تا در مورد مسائل مختلف وتوسعه همکاری‌های نظامی با هند گفت‌وگو کند.

هند یکی ازشرکای اصلی اسرائیل در منطقه است که همکاری‌های فراوانی با این رژیم غاصب دارد واین سفر درحالی برنامه ریزی شده که روابط دیپلماتیک این دو کشور سابقه‌ای25 سالهدارد.

یادآوری می‌شودکه از سویی هند از 17سپتامبر1950 رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و از سال 1992 روابط دیپلماتیک خود را آغاز کردهاست. سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی‌نو ابتدا دفتر مهاجرتی بود که آرام آرام تبدیلبه یک مرکز تجاری و سپس یک سفارتخانه شد.

جالب است کهشهروندان هندی به شدت علاقمند به برقراری ارتباط با فلسطین هستند و در «کاروانآزادی» بخش غزه که پاکستانی‌های در آن فعال بودند، هندیهای فراوانی را می‌دیدیم کههمکاری می‌کنند.

حتی دراعتراض به سفر رئیس رژیم صهیونیستی 30 موسسه فعال به همراه 70 نفر از نخبگان علمینامه‌ای نوشتند و درآن خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی و برملا کردن ظلم‌هایفراوان آن شدند.

چاز طرف دیگردر جریان سفر «مکهرجی» رئیس جمهور هند به رژیم صهیونیستی، هنگامی که وی قصدسخنرانی در دانشگاه بیت المقدس را داشت دانشجویان فلسطینی با برگزاری اجتماعاعتراض آمیز، سیاست‌های هند را محکوم کردند.

برایآگاهی بیشتر خوانندگان محترم پیشینه تاریخی ارتباط هند و رژیم صهیونیستی در ادامهآورده می‌شود تا مشخص شود که عمق ارتباط هند و اسرائیل در چه حد است و چه پیامیبرای دنیای عرب دارد؟

در زمان نخستوزیری «اعظم جواهر» (یعنی حدود سال 1955) اوقصد داشت رئیس رژیم صهونیستی را در کنفرانسی مهم دعوت کند، ولی از ترس مخالفت کشورهایعربی، سیاستی موافق فلسطین در پیش گرفت.

در زمان جنگسرد نیز هند به شدت تلاش کرد روابط استراتژیک خود با رژیم غاصب صهیونیستی را پنهاننگاه دارد، سیاستی که هم اکنون 180 درجه تغییر کرده است. بین احزاب بزرگ هندی نسبتبه روابط با رژیم صهیونیستی تنها اختلاف این است که «حزب ملی کانگرس هند» مایل استاین روابط پنهان بماند ولی «حزب جنتا» مایل است این روابط علنی باشد.

به همین دلیلهنگامی که قاتل مسلمانان شهر «گجرات»، یعنی « نراندار مودی» نخست وزیر هند شدارتباطش با رژیم غاصب صهیونیستی به شدت تقویت شد.

در سال 1992 که به صورت رسمی سفارتخانه‌های هندو رژیم صهیونیستی آغاز به کار کردند. «آدوانی» سرکرده حزب «جنتا» که وزیر پیشین هند نیز بود، در سال2000 به اسرائیل سفر کرد و پروژه راه‌اندازی «گروه مشترک ضد تروریستی هند واسرائیل» را کلید زد.

درحالیکهبرای همگان مشخص است ریشه حمله به مسلمانان مظلوم و کشتار آنها در فلسطین و کشمیرچه کسانی هستند.

کار به جاییرسید که در سال2003 «برجیشمشرا» «رئیس سازمان امنیت ملی هند» اعلام کرد که هرجا تروریست اسلامی وجود دارد؛هند، آمریکا و اسرائیل کنار یکدیگر ایستاده و با آن مقابله می‌کنند.

در سپتامبر 2003 نیز نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی«آریل شارون» سفری به هند داشت و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. سفری کهتا سالهای پس از آن سیاستمداران هندی از فاش کردن جزئیات آن خودداری کردند ولیهمگان بر این باور بودند که این سفر در راستای افزایش همکاری های نظامی بوده است.

در سال 2012 وزیر خارجه هند «کرشنا» سفری بهرژیم صهیونیستی داشت و رسانه‌های هندی اعلام کردند که این سفر  در راستای سفربه کشور هایی چون «امارات و اردن» بوده است.

ارتباطنظامی هند و اسرائیل نیز تاریخچه‌ای مجزا دارد.

در سال 1962 رژیم صهونیستی در جنگ با چین هند رایاری کرد و در سال‌های 1965 و 1971در جنگ با پاکستان، حتی در منازعه بنگلادش، این رژیم پیش آهنگ تمام کشورهایی بودکه از هند حمایت می‌کردند.

«موشه دایان» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی  در سال 1977 سفری پنهانی به هند داشت، دقیقا زمانیکه «حزب جن سنگ» بر مسند حکومت هند بود، «راجیو گاندی» اولین، نخست وزیر هند بودکه در سال 1985 به صورت علنی و درجریان اجلاس سالانه آمریکا با نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

گفته می شوددر این دیدار روابط جدیدی شکل گرفت که از جمله آن ائتلاف علیه کشور مسلمان پاکستانبود.

دیگر نکتهجالب این است که پس از حملات تروریستی «بمبئی»، رژیم صهیونیستی میزان فروش سلاح بههند را به شدت افزایش داد تا جایی که از سال 2009 این رژیم جای «روسیه» را گرفت وبیشترین میزان فروش سلاح را به خود اختصاص داد.

گزارش هاحاکیست که میزان فروش سلاح به هند توسط رژیم صهیونیستی در سال 2014 بالغ بر 7 میلیارد دلار بوده است.

در 29 اکتبر 2014 نیز هند اقدام به خرید بیش از 525 میلیون دلار جنگ ابزار ضدتانک از رژیم صهیونیستی کرد. خرید هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های اسپاییک ودیگر تجهیزات از دیگر توافقهای بین هند و رژیم صهونیستی بود تا جایی که طی سالهایاخیر مجموعا 13 میلیارد دلار تبادل تسلیحاتی صورت گرفته است.

روزنامهاسرائیلی «ها آرتز» در 18 فوریه 2015 نوشت: موشه یعلون اولین وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بوده است کهبه همراه نخست وزیر هند در نمایش صنایع هوایی دهلی نو شرکت کرد.

در این سال«مودی» نخست وزیر هند برای اولین بار سفری به رژیم صهیونیستی داشت و همکاریهایمشترک اقتصادی و نظامی را افزایش داد.

عقیده شخصیمن (نویسنده) بر این  است که توسعه روابط این دو پس از آغاز منازعه کشمیر در سال 1980 شروع شد. یعنی زمانی که گروههایجهادی مسلمان برای هر دوی آنها ایجاد زحمت کردند و به این صورت همکاریهای اطلاعاتیآنها نیز شکل گرفت.

پر واضح استکه هر کشمیری حق دارد از خاک مادری خود دفاع کند، آنگونه که حزب الله از لبناندفاع می‌کند و گروههای چون حماس از فلسطین.

هند توسطسلاح‌هایی که از رژیم غاصب صهیونیستی خریداری کرده است، مسلمانان مظلوم کشمیر راقتل عام می‌کند.

این درحالیاست که مجامع جهانی و حتی کشورهای اسلامی در این زمینه سکوت کرده‌اند.کشورهای  عربی تنها به نوشتن چند بند در مورد این همه جنایت اکتفا کرده‌اند.افزایش همکاریهای هند و رژیم صهیونیستی خطرات بی شماری را برای دنیای اسلام به بارخواهد آورد.

آنچه باعثافسوس بیشتر شده این نکته است که روابط «هند و رژیم صهیونیستی» با کشورهای عربیحوزه خلیج فارس بهبود یافته است. هند بیش از 51 میلیارد دلار روابط تجاری با آنهابرقرار کرده است.

دولتمردانپاکستان، هند را دشمن خود می‌دانند و در عین حال برای انتقال گاز از ترکمنستان وافغانستان به این کشور همکاریهای فراوانی انجام می‌دهند. آیا هند ورژیم صهیونیستیبر ضد مسلمانان جهان بخصوص پاکستان با یکدیگر متحد نشده‌اند؟

آمریکا، رژیمصهیونیستی و هند مثلث شومی هستند که قلب مسلمانان را نشانه رفته‌اند و در عین حالبرای افزایش همکاری نظامی و علمی در تلاش هستند. کشورهای عربی برای دشمنان اسلاماز حریر نرمتر هستند و برای مسلمانان مظلوم از فولاد سخت‌تر، این کشورهای خائن بهسرکردگی آل سعود به کشورهای مسلمان نشین حمله کرده‌اند و صدها هزار نفر را به خاکو خون کشیده‌اند.

در این حالایران تنها کشوری است که برادرانه دوشادوش مسلمانان مظلوم ایستاده است و به خصوصدر رابطه با کشمیر و فلسطین فعالیت فراوانی انجام داده است.

برای مبارزهبا اتحاد هند و رژیم صهیونیستی که نتایجی بسیار شوم در پی خواهد داشت مسلمانانبایستی زودتر متحد شوند و با بیداری و آگاهی به جنگ آنان روند.

 

 

منبع :تسنیم ، 29/08/1395

لینک کوتاه:

کپی شد