یکشنبه 27/اکتبر/2024

فرانسوا فیون نامزد نهایی راستگرایان در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد

دوشنبه 28-نوامبر-2016

نتایج اولیه انتخابات مقدماتی جریان راست فرانسه نشان میدهد که فرانسوا فیون با پیشی گرفتن از رقیب خود “آلان ژوپیه” نخست وزیراسبق این کشور، نامزد نهایی این جریان در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشورخواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاریفرانسه، فیون 62 ساله که از بنگاه داران بزرگ اقتصادی در فرانسه به شمار می رود،پس از پیروزی غافلگیر کننده در دور اول، در دور دوم انتخابات هم 69.5 درصد آرا رابه خود اختصاص داد و در مقابل، ژوپیه تنها توانست 30.5 درصد آرا را کسب کرد.

با شمارش آرادر انتخابات مقدماتی محافظه‌کاران فرانسه، فرانسوا فیون اعلام پپروزی کرد و رقیباو “آلن ژوپیه” نیز به او تبریک گفت.

انتخاباتمقدماتی محافظه‌کاران فرانسه که برای اولین بار در تاریخ این کشور برگزار می‌شد،در بیش از ۱۰هزار حوزه رأی‌گیری، در جریان بود و بر اساس گزارش‌ها بین ۴.۲ تا ۴.۶ میلیون نفر در آن شرکتکرده بودند.

در جریاناعلام تدریجی شمارش آرا، که از ابتدا حاکی از کسب نزدیک به ۷۰ درصد آرا توسط فرانسوافیون بود، آلن ژوپه، نخست‌وزیر سال‌های دور فرانسه پیروزی فی‌یون را پذیرفت واعلام کرد که در انتخابات پیش رو از او حمایت خواهد کرد.

به این ترتیبفیون، که چهره‌ای محافظه‌کار و معتقد به بازار آزاد است و در دوره تبلیغاتانتخاباتی خود به اصلاح اوضاع اقتصادی وعده داده بود، در انتخابات آتی ریاستجمهوری فرانسه که بهار سال آینده برگزار خواهد شد، از جمله با “مارین لوپن”نامزد حزب دست راستی جبهه ملی رقابت خواهد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد