شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس دریافت دعوتنامه رسمی از قاهره برای آغاز گفتگوی ملی را تکذیب کرد

جمعه 2-دسامبر-2016

یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی “حماس”دریافت دعوتنامه رسمی از مصر برای آغاز گفتگوهای ملی در قاهره را تکذیب کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیلرضوان پنجشنبه شب گذشته تصریح کرد که «ما از هر گونه تلاش مصر و دعوت آن از ما ودیگر گروه های فلسطینی برای از سر گیری گفتگوهای ملی و اجرای توافقات آشتی ملیاستقبال می کنیم.»

رضوان ضمن تمجید از نقش محوری مصر در نظارت برپرونده آشتی ملی فلسطین و دیگر پرونده های فلسطینی، درباره روابط مصر با نوار غزه نیزاظهار داشت که «به نظر می رسد مصر دیدگاه جدیدی به منظور کاهش شدت محاصره غزه وبازگشایی گذرگاه رفح دارد» و حماس علاقه مند و آماده کمک به موفقیت این طرح است.

رضوان از کشور دوست و برادر مصر خواست به اجرایاین طرح و اتخاذ اقدامات مثبت در قبال نوار غزه سرعت ببخشد. وی افزود:«ما ازبرادران مان در مصر به خاطر درک نیازهای باریکه غزه تشکر می کنیم.»

آشتی ملی

این رهبر حماس در بخش دیگری از سخنان خود بهمساله آشتی ملی اشاره کرد و از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستوعده های مثبت خود درباره آشتی ملی و تحقق وحدت ملی را که در سخنرانی روز چهارشنبهخود به آن اشاره کرده بود، اجرایی کند.

وی تاکید کرد که کلید آشتی ملی فلسطین در دستانعباس است و وی قدرت تحقق آن در صورت وجود اراده لازم را دارد.

رضوان تصریح کرد که «ما خواهان اقدامات عملیهستیم و نه حرف و امیدواریم که در مرحله آتی شاهد جدیت برادران مان در جنبش فتحباشیم.»

این رهبر حماس خاطر نشان ساخت که «ما آمادهمشارکت سیاسی کامل و مقتضیات آن هستیم» و حماس آمادگی تحقق آشتی ملی بر اساستوافقات قاهره، دوحه و الشاطئ را دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد