یکشنبه 22/سپتامبر/2024

جزئیات نخست جلسه کمیته مرکزی جنبش فتح

سه‌شنبه 6-دسامبر-2016

نخستین نشست کمیته مرکزی جنبش فتح به ریاستمحمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم تلاش پیگیر برای پایان دادن بهشکاف داخلی فلسطین به عنوان عامل اصلی مشکلات و بحران های حاکم بر نوار غزه تاکیدکرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابو ماهرحلس در گفتگو با شبکه رادیویی قدس فلسطین خاطر نشان کرد که در این نشست بر لزومتلاش مداوم برای پایان دادن به شکاف داخلی فلسطین تاکید شد و جنبش فتح آمادگی خودبرای حل این مشکل را اعلام نمود.

حلس تصریح کرد که گام های خوبی در راستای پایانبخشیدن به شکاف داخلی برداشته شده است که از جمله آنها می توان به نامه خالد مشعلرئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به کنگره هفتم فتح اشاره کردو ما امیدواریم که اقدامات عملی در این زمینه آغاز شود و اطمینان زیادی داریم کهتحولات مثبتی در این زمینه روی می دهد.

وی افزود در نشست دیروز دوشنبه کمیته مرکزیجنبش فتح ماموریت ها و مسئولیت ها توزیع نشد، بلکه نشستی اولیه برای آشنایی بیشتراعضا با هم بود و در عین حال، توافق شد که با روحیه جدید و احساس مسئولیت به سمتبازگشایی صفحه جدید میان تمامی طرف ها حرکت کنیم.  

این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد کهاولین تصمیم من بازگشت به غزه است و من به زودی در غزه خواهم بود و فعالیتم را دراین منطقه از سر خواهم گرفت.

ابو ماهر حلس با انتقاد از استفاده انتخاباتیاز پرونده مرگ یاسر عرفات تصریح کرد که این پرونده کاملا قضایی است و ما خواهانروشن شدن حقیقت هستیم و تنها چیزی که می دانیم این است که اسرائیل عامل ترور عرفاتبود، ولی باید عواملی را که در این جنایت نقش داشتند، شناسایی کنیم.

لینک کوتاه:

کپی شد