دوشنبه 23/سپتامبر/2024

صدها کشته و زخمی در زمین لرزه اندونزی

چهارشنبه 7-دسامبر-2016

وقوع زمین لرزه 6.5 ریشتری در استان آچه اندونزی دست کم 60 کشته و صدها زخمی بر جا گذاشت. هنوز اجساد زیادی زیر آوار هستند و هر لحظه ممکن است شمار قربانیان افزایش یابد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه الجزیره، مرکز زمین شناسی آمریکایی تصریح کردکه شدت این زمین لرزه 6.5 ریشتر بوده است و در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرق استانآچه در شمال سوماترا به وقوع پیوسته است.

بنابر اعلام مقاماتمحلی استان آچه وقوع این زمین لرزه مهیب موجب ریزش ساختمان‌ها شد و ساکنان مناطق زلزلهزده را هراسان به خیابان‌ها کشاند .

خبرنگار شبکهالجزیره اعلام کرد که ده ها جسد هنوز تحت آوار هستند و ده ها نفر به منظور مداوابه بیمارستان ها انتقال داده شده اند.

طبق گزارش هایمرکز مقابله با بحران های طبیعی، شمار قربانیان به خاطر فرو ریختن ساختمان ها برسر مردم هر لحظه رو به افزایش است و خسارت های زیادی به خانه ها، ساختمان و مراکزتجاری در این منطقه وارد آمده است و نیروهای امدادرسانی به سختی می توانند اجسادرا از زیر آوار بیرون بکشند.

این در حالی استکه ده ها مجروح هم خارج از بیمارستان ها در حال مداوا شدن هستند و ساکنان اینمنطقه از ترس وقوع پس لرزه یا زمین لرزه ای دیگر از خانه های خود خارج شده اند.

لازم به ذکر استکه استان آچه در شمال جزیره سوماترا در سال 2004 بر اثر زلزه و تسونامی بزرگی بهکلی نابود شد. در آن زمان بیش از 170 هزار نفر در اندونزی کشته شدند و ده ها هزارنفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد