دوشنبه 23/سپتامبر/2024

مفتی لبنان: مساله فلسطین مساله اصلی جهان عرب و اسلام است

یکشنبه 11-دسامبر-2016

مفتی جمهوری لبنان تاکید کرد که مساله فلسطینبه خاطر اشغالگری رژیم صهیونیستی و اقدامات تروریستی روزمره آن علیه ملت مبارز ومقاوم فلسطین در کانون توجه ملت ها در جهان عرب و اسلام قرار گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ عبداللطیف دریان که دیروز شنبه در دار الفتوای لبنان سخن می گفت، تصریح کرد که مسالهفلسطین مساله اصلی جهان عرب؛ اعم از مسلمانان و مسیحیان است و علاوه بر اینکه،مساله اصلی مسلمانان است، در کانون توجه عدالت خواهان در جامعه بشری هم قرار دارد.

شیخ دریان اظهار داشت که وقتی انسان دربارهفلسطین و فلسطینیان صحبت می کند، از زخمی عمیق در پیکر امت صحبت می کند که نزدیکبه 7 دهه قدمت دارد. این ملت درد و رنج های زیادی را از اشغالگری رژیم صهیونیستیمتحمل شده است و همچنان آماج اقدامات نژاد پرستانه این رژیم، مصادره اراضی و شهرکسازی و ارتکاب جنایت های مختلف قرار دارد. وی افزود رژیم اشغالگر قدس همچنان سعیدر کوچاندن ملت فلسطین به خارج از سرزمین خود دارد، اما ملت فلسطین به مبارزات خودادامه می دهد و رنج غربت و آوارگی را هم به جان خریده است. این تنها زخمی نیست کهبر پیکره امت وارد شده است، اما بزرگترین و مهمترین زخم به شمار می رود.

مفتی جمهوری لبنان در ادامه تصریح کرد که «پیکرامت متحمل ضربات بزرگ و زیادی شده است و از تجاوز و تروریسم رنج می برد» و «همینتجاوزات و تروریسم باعث شده است که امت در حالت هرج و مرج، درگیری، جنگ، افراطیگری و تفرقه به سر ببرد و حتی نزدیک بود که مساله فلسطین را فراموش کند.»

وی افزود که با وجود این وضعیت در برخی کشورهایعربی، ما در دار الفتوا و شما ای علمای امت، همچنان مساله فلسطین را مساله اصلیجهان عرب و اسلام و آزادگان جهان می دانیم و کاملا به این مساله واقف هستیم که تازمانی که فلسطین تحت اشغال باشد، عرب ها و مسلمانان هیچ عزت و کرامتی نخواهندداشت.

شیخ دریان تصریح کرد که فرزندان قدس شریف درمعرض ظلم و تجاوز قرار دارند و آخرین مورد از درد و رنج های آنها پیش نویس قانونممانعت از پخش اذان در مساجد بود که رژیم صهیونیستی ارائه داده است و در این راستا،ما با همکاری هم تلاش داریم زمینه تقویت پایداری ملت فلسطین را فراهم آوریم و ازتمامی کشورهای عربی و همپیمانان و جوامع بین المللی و محافل بین المللی می خواهیمکه همبستگی خود را حفظ کرده و در کنار هم از ایستادگی ملت فلسطین دفاع کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد