جمعه 20/سپتامبر/2024

رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده وجود نخواهد داشت به‌شرط مبارزه و اتحاد

چهارشنبه 14-دسامبر-2016

رهبر معظم انقلاب اسلامیایران ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراهتأکید کردند: با وجود بحران آفرینی مستمر حامیان رژیم صهیونیستی برای به فراموشیسپرده شدن مسئله فلسطین، این سرزمین شریف به برکت مقاومت و مجاهدت ملت و گروههایفلسطینی، آزاد خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین به نقل از تارنمای دفتر مقام معظم رهبری (ایران)، حضرت آیت الله خامنه ای باتجلیل از انگیزه های ایمانی و روحیه ایستادگی در میان فلسطینی ها افزودند: تنهاراه نجات قدس شریف، مبارزه و مقاومت است و دیگر راهها، بی سرانجام و عقیم است.

ایشان با ابراز خرسندی ازطرح ده ماده ای جنبش جهاد اسلامی برای وحدت و مقاومت در مقابل صهیونیست‌هاافزودند: تأکید بر مبارزه، نفی کامل قراردادهای سازش، اصرار بر اتحاد گروههایفلسطینی و محکوم کردن تلاش برخی کشورهای مرتجع برای سازش با دشمن، از مفاد مهم اینطرح است.

حضرت آیت الله خامنه ای باتأکید بر اینکه این طرح باید اجرایی شود خاطر نشان کردند: بی تردید کسانی هستند کهمأموریت دارند مانع تحقق مفاد طرح ده ماده‌ای جنبش جهاد اسلامی شوند، بنابراینباید مراقب بود این طرح، برروی کاغذ نماند و در پس تحسین های اولیه و تاکتیکی،بتدریج فراموش نشود.

رهبر انقلاب اسلامی ایران عاملاصلی مشکلات فراوان منطقه را «مستکبر اعظم و شیطان اکبر» یعنی امریکا خواندند و بااشاره به دخالت شیطانهای کوچک منطقه در ایجاد بحرانهای موجود افزودند: هدف همهآنها این است که مسئله فلسطین در افکار عمومی منطقه کمرنگ شود و از یاد ملتهابرود.

ایشان افزودند: جمهوریاسلامی با وجود درگیر بودن در برخی قضایای منطقه، همواره و به طور صریح اعلام کردهفلسطین مسئله اول دنیای اسلام است و به تکالیف خود در این زمینه عمل می‌کند.

حضرت آیت الله خامنه ای بااشاره به وظایف «گروههای فلسطینی، علما، روشنفکران و نویسندگان عرب» در زنده ماندنمسئله فلسطین در افکار عمومی ملتها خاطرنشان کردند: باید برای «ایجاد فضای فکری وگفتمان عمومی در جهان اسلام، درباره اولویت قضیه فلسطین» تلاش مضاعفی شود به گونهای که مسئولان سازشکارِ برخی کشورها از عکس العمل ملتها در هراس باشند.

ایشان با یادآوری تلاشامریکا و همراهان منطقه‌ای آن برای ایجاد حوادث گوناگون و وارد کردن عامل مذهب دربحرانها افزودند: برخلاف این تبلیغات، مردم سُنی حلب، موصل و شهرهای دیگر بدستتکفیریهای جنایتکار قتل عام شده و می‌شوند، بنابراین این بحرانها ربطی به شیعه وسُنی ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی ایرانسران گروههای تکفیری را همچون ائمه کفر خواندند و افزودند: یکی از مهمترین مسائلمنطقه، مقابله همگانی با گروههای تکفیری نظیر داعش، جبهه النصره و دیگر گروههااست، چرا که در غیر اینصورت، به علت بحران آفرینی مستمر تکفیریها، مسئله فلسطین درحاشیه خواهد ماند.

حضرت آیت الله خامنه ای با ضروریخواندن مبارزه قاطع با نفوذ تکفیریها در فلسطین اشغالی افزودند: مأموریت اینگروهها، ایجاد فتنه است و باید با هوشیاری و قاطعیت کامل با آنها مقابله کرد.

ایشان در بخش دیگری ازسخنانشان، پیروزی را «وعده تردید ناپذیر الهی در صورت استمرار مبارزه و تحمل سختی‌ها»خواندند و خاطرنشان کردند: دشمنی با جبهه حق، طبیعت مستکبران است بنابراین نبایداز ادامه دشمنی‌ها دچار تعجب شد.

رهبر انقلاب اسلامی ایرانادامه مبارزه را نیازمند باز بودن چشمها و تحلیل صحیح از حوادث دانستند و افزودند: این روش عقلا است و باید با هوشیاری کامل به مبارزه ادامه داد.

ایشان با یادآوری توطئه‌هایمستمر سلطه‌گران بر ضد جمهوری اسلامی ایران افزودند: ما با اطمینان قلبی به وعدهیاری پروردگار، به تکالیفمان در همه زمینه‌ها عمل می‌کنیم و از مخالفت هیچ زورگویینمی‌ترسیم.

حضرت آیت الله خامنه ای،جوان بودن جمعیت فلسطین را مهم برشمردند و با اشاره به اهمیت زنده بودن و حرکتکرانه باختری رود اردن افزودند: رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفته‌ایم به شرطمبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیستها در ۲۵ سال آینده وجود خارجینخواهد داشت.

ایشان مراقبت کامل از تلاشدشمنان برای ایجاد انشقاق و مشکلات داخلی در درون جنبش جهاد اسلامی را ضروریخواندند و افزودند: اهمیت جنبش جهاد اسلامی اکنون از گذشته نیز بیشتر است.

در این دیدار آقای رمضانعبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین ضمن تشکر از مواضع شجاعانه و خردمندانه رهبرانقلاب و جمهوری اسلامی و همچنین پشتیبانی و حمایتهای برادران حزب الله لبنان ازآرمان و ملت مظلوم فلسطین، به اوضاع آشفته منطقه اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخیدولتهای عرب از قضیه فلسطین دست کشیده و برای هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی ازیکدیگر سبقت می‌گیرند.

آقای رمضان عبدالله، افزایشسرکوب ملت فلسطین و ادامه اشغال اراضی به‌دست صهیونیستها به‌ویژه در کرانه غربی رانتیجه همین اوضاع نابسامان دانست و با انتقاد از همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینبا رژیم صهیونیستی افزود: خوشبختانه جوانان فلسطینی امروز بیدار هستند و ابتکارعمل را به دست دارند و انتفاضه را دنبال می‌کنند.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین،ادامه محاصره بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه و محروم کردن آنها از امکانات اولیهزندگی را از دیگر مشکلات خواند و گفت: جنبش جهاد اسلامی بر اساس طرح ۱۰ ماده‌ای که اخیراً منتشرکرد و مورد استقبال روشنفکران و نویسندگان جهان عرب نیز قرار گرفت، معتقد است تنهاراه پیروزی، مقاومت در غزه و حمایت از انتفاضه در کرانه غربی است و دولت خودگرداننیز باید موافقتنامه اسلو را لغو شده اعلام کند.

آقای رمضان عبدالله بااشاره به افزایش چندین برابری توان رزمی گروههای مقاومت در مقایسه با جنگ ۵۱ روزه با رژیم صهیونیستی وارتقاء برد و دقت موشکهای مقاومت، افزود: فلسطین، سرزمینی سرنوشت‌ساز است و تا حقصاحبان آن بازگردانده شود، منطقه آرام نخواهد گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد