جمعه 20/سپتامبر/2024

نتانیاهو: به مفاد قطعنامه شورای امنیت پایبند نخواهیم بود

شنبه 24-دسامبر-2016

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دولت متبوعش به شدتبا قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی این رژیم در اراضی فلسطینی مخالف استو هرگز به مفاد آن پایبند نخواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو شامگاهدیروز جمعه در بیانیه ای قطعنامه شورای امنیت را شرم آور خواند و گفت هرگز به مفاداین قطعنامه پایبند نخواهیم بود.

نتانیاهو موضع آمریکا در رابطه با این قطعنامه را نیز بهشدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نه تنها ازدفاع از اسرائیل در سازمان ملل عاجز ماند، بلکه با دیگر کشورها برای تصویب اینقطعنامه نیز همدستی کرد.

وی تصریح کرد که تل‌آویو برای خنثی کردن آثار منفی این قطعنامهچشم به راه همکاری با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و  «دوستان و متحدان» خود در کنگره آمریکا است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی بی سابقهپیش نویس قطعنامه پیشنهادی چهار کشور مالزی، ونزوئلا، نیوزلند و سنگال در محکوم کردنشهرک سازی رژیم صهیونیستی و درخواست برای توقف سریع آن را تصویب کرد. 14 عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکارای ممتنع داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا قبل از طرح قطعنامهمذکور در شورای امنیت از باراک اوباما خواسته بود آن را وتو کرد اما دولت اوبامابرای نخستین بار از وتوی قطعنامه ضد شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شورای امنیتامتناع ورزید.

ترامپ شامگاه دیروز جمعه پس از تصویب این قطعنامه اظهارداشت که وضعیت پس از 20 ژانویه ( زمان ورود او به کاخ سفید) کاملا تغییر خواهدکرد.

همچنین سامانتا پاور نماینده آمریکا در نشست شورای امنیتضمن اشاره به اینکه شهرک سازی مانع روند صلح است، تصریح کرد که واشنگتن با شهرک سازیدر مرحله انتقالی مخالف است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد