جمعه 20/سپتامبر/2024

رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای عضو شورای امنیت را احضار کرد

یکشنبه 25-دسامبر-2016

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در اعتراض بهصدور قطعنامه محکومیت شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین، سفرای کشورهاییرا که به این قطعنامه در شورای امنیت رای مثبت داده بودند، برای ارائه توضیحاتاحضار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازرادیو عبری، در این نشست سفرای تمامی کشورهایی که به قطعنامه محکومیت و توقف شهرکسازی رای مثبت داده بودند و با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک دارند، به وزارت خارجهاین رژیم احضار شده بودند.

از سوی دیگر، روزنامه معاریو فاش کرد کهنتانیاهو به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده است که سفرای کشورهایی را که بهقطعنامه توقف شهرک سازی در شورای امنیت رای مثبت داده بودند، برای ارائه توضیحات وتوبیخ احضار کند.

این روزنامه خاطر نشان کرد که سفرای مذکور درحالی به وزارت خارجه احضار شده اند که امروز یکشنبه روز میلاد حضرت مسیح (ع) و روزتعطیل بود. سفیر آمریکا در تل آویو تنها کسی بود که به خاطر رای ممتنع کشورش بهقطعنامه مذکور از این جلسه مستثنی شده بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از وزارتخارجه این رژیم خواسته است طرحی را برای مقابله با اقدامات سازمان ملل و دیگرنهادهای بین المللی علیه اسرائیل تهیه کرده و چند ماه بعد به شورای امنیت ارائهدهد.

لینک کوتاه:

کپی شد