جمعه 20/سپتامبر/2024

بحرینی ها خواستار مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند

چهارشنبه 28-دسامبر-2016

گروه زیادی از شهروندان اردنی با صدور فراخوانی از تمامیملت این کشور دعوت کردند با تمامی شیوه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ازجمله استقبال بازرگانان بحرینی از گروهی از صهیونیست ها و رقص و پایکوبی با آنانبه شدت مخالفت کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گروه از شهروندان وفعالان بحرینی نسبت به استقبال از گروهی از یهودیان تندرو در منامه و برگزاری عیدیهودی هانوکا با حضور بازرگانان بحرینی را به شدت محکوم کردند.

آن ها گفته اند که ما هرگز نمی پذیریم که بحرین دروازه ایبه سمت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی باشد و از تمامی کسانی که در این مسالهدست داشته اند و خواستار تعامل و همکاری با صهیونیست ها تحت هر بهانه ای هستند،اظهار برائت می کنیم.

فعالان بحرینی اظهار داشتند: بازرگانانی که از هیاتاسرائیلی استقبال کرده و با آن ها به رقص و پایکوبی پرداختند، به هیچ وجه نمایندهملت بحرین نیستند.

آن ها با ملت فلسطین اعلام همبستگی کرده و تاکید کردند کهاز تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کنند. آن ها همچنینحمایت خود از انجمن بحرینی مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، انجمنحمایت از فلسطین و جمعیت زنان حامی قدس را نیز اعلام کرده و گفتند که این انجمن هاو جمعیت ها نماینده ملت بحرین در مقابله با عادی سازی روابط و حمایت از ملت فلسطیندر برابر تجاوزات و جنایت های این رژیم هستند.

فعالان بحرینی از تمامی بازرگانان و کسانی که در مراسماستقبال از هیات یهودی و رقص و پایکوبی با آنان مشارکت داشتند، دعوت کرد رسما ازملت بحرین عذرخواهی کنند.

آن ها همچنین از اتاق صنعت و تجارت بحرین نیز خواستند تمامیاعضا و نمایندگان خود که در این مراسم حضور داشته اند را بازخواست و محاکمه کرده وخود نیز رسما از ملت عذرخواهی کنند.

این در حالی است که یک هیات از خاخام های یهودی از جنبشتندرو دینی “حباد” اواخر هفته گذشته به دعوت حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاهبحرین به منظور جشن گرفتن عید یهودی”هانوکا” راهی این کشور شده بود. اینخاخام ها بارها با صدور فتواهای متعددی خواستار قتل عام و ذبح فلسطینیان و عربها شدهاند.

خاخام ها وگروهی از یهودیان بحرین در جریان این مراسم همزمان با پخش ترانه های دینی یهودیمعروف نزد جریان دینی حسیدی که بزرگ ترین جریان دینی یهودی در اسرائیل است، اقدامبه رقص و پایکوبی کردند و گروهی از بحرین ها نیز در این مراسم با آن ها مشارکت داشتند.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه ای استقبال بحرین از این هیاتاسرائیلی تندرو را به شدت محکوم کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد