جمعه 20/سپتامبر/2024

دیده بان حقوق بشر:اسرائیل نظامیانش رابه قتل عمد فلسطینیان تشویق می کند

سه‌شنبه 3-ژانویه-2017

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که از اظهارات برخی مسئولانارشد رژیم صهیونیستی می توان اینگونه نتیجه گرفت که این رژیم نظامیانش را بهتیراندازی عمدی به سمت فلسطینیان و قتل آنان تشویق می کنند. دیده بان حقوق بشرتصریح کرد که حتی اگر فلسطینیان خطری هم برای صهیونیست ها نداشته باشند، بازمسئولان صهیونیست به نظامیان خود دستور می دهند به سمت آن ها تیراندازی کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سازمان بین المللی دربیانیه ای تصریح کرد که اظهارات بسیاری از مقامات سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستیاز جمله وزیر جنگ و رئیس کل پلیس را از اکتبر سال 2015 ثبت کرده است که بارها ازنظامیان صهیونیست و نیروهای پلیس خواسته اند به سمت هر کسی که به او مشکوک شدندتیراندازی کنند، صرف نظر از اینکه آیا تیراندازی در چنین حالتی امری ضروری است یاخیر.

مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی تاکید کردکه این مساله صرفا مربوط به نظامیان رژیم صهیونیستی نیست، بلکه مسئولان عالی رتبهاین رژیم نیز علنا خواستار تیراندازی به سمت فلسطینیان و قتل آنان هستند، صرف نظراز نتیجه محاکمه نظامیان صهیونیست و دولت رژیم صهیونیستی باید سریعا اوامر ودستوراتی را صادر کند که بکارگیری زور علیه فلسطینیان تنها در چارچوب قوانین بینالمللی صورت گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که از اکتبر سال 2015 تاکنونبیش از 150 مورد به ثبت رسیده که طی آن نظامیان صهیونیست به سمت افراد بالغ وکودکان فلسطینی به بهانه تلاش برای اجرای عملیات ضد صهیونیستی ( حمله با سلاح سرد،زیرگیری با خودرو و یا تیراندازی) در کرانه باختری تیراندازی کرده و آنان را بهشهادت رسانده اند.

این سازمان تصریح کرد که قوانین بین المللی حقوق بشر بهمنظور حفظ جان غیر نظامیان هرگونه بکارگیری سلاح گرم به قصد قتل را جز در مواردکاملا ضروری ممنوع کرده است اما مسئولان رژیم صهیونیستی بدون توجه به این مساله بهنظامیان خود دستور می دهند به سمت هر کسی که به او مشکوک شوند سریعا تیراندازی کردهو او را به قتل برسانند.

سازمان دیده بان حقوق بشر از رژیم صهیونیستی خواست جلویچنین دستورالعمل هایی برای قتل عمد فلسطینیان را بگیرد و همسو با قوانین بینالمللی قدم بردارد.

لینک کوتاه:

کپی شد