شنبه 21/سپتامبر/2024

خلیل حیه: هیچ جایگزینی برای سازمان آزادی بخش فلسطین وجود ندارد

شنبه 7-ژانویه-2017

عضو دفترسیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که این جنبش سعی در تشکیلهیچ نهاد جایگزینی برای سازمان آزادی بخش فلسطین ندارد و به اصل رقابت سیاسی وپافشاری بر اصلاح آن ایمان دارد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، خلیل حیه در دیدار با نویسندگان و تحلیلگران مسائل سیاسی درشهر غزه تصریح کرد که تشکیل دولت فدرالی هیچ جایی در برنامه های حماس ندارد، بلکهما خواستار اصلاح ساختار ساف بر اساس توافقات صورت گرفته میان تمامی احزاب و گروههای فلسطینی و بازسازی نهادهای فلسطینی به تناسب نیازهای مرحله کنونی هستیم و ایننیازمند وجود اراده سیاسی و حسن نیت است.

روابط با مصر

حیه در بخشدیگری از سخنان خود اعلام کرد که روابط حماس با مصر بهتر شده است و این جنبش علاقهمند به برقراری روابط قوی با مصر است. وی افزود:« ما می خواهیم تلاش های مصر را کهاخیرا درباره باریکه غزه مطرح شده بود، تکمیل کنیم و حماس آماده ادامه این روند بهمنظور بهبود روابط با برادران مصری است و به این مساله اهتمام دارد که به هر نحوممکن، هیچ ضربه ای به امنیت مصر وارد نشود.»

این عضو دفترسیاسی حماس درباره روابط خارجی حماس نیز تاکید کرد که این جنبش همیشه درهای فلسطینرا به روی تمامی کشورها باز کرده است و از برقرارری روابط با تمامی کشورها استقبالمی کند؛ مشروط به اینکه این روابط به نفع مساله فلسطین باشد و فلسطین را وارد جناحبندی ها و محورها نکند. وی افزود سیاست خارجی حماس متوازن و همسنگ است و این جنبشهرگز خود را وابسته به هیچ طرفی نخواهد کرد.

خلیل حیهدرباره ماجرای نظامیان اسیر صهیونیست هم اظهار داشت که اخبار منتشر شده دربارهموافقت حماس با مذاکره بر سر قرارداد مبادله جدید اسرا نادرست است و این جنبش تازمانی که مساله اسرای آزاد شده در جریان مبادله وفاداری به آزادگان یا همان مبادلهشالیت از زندان های صهیونیستی آزاد شده بودند، اما رژیم صهیونیستی دوباره آنها رابازداشت و روانه زندان کرده است، حل و فصل نشود، مذاکره ای درباره مبادله جدیداسرا انجام نخواهد داد.

حیه دربارهبحران برق نوار غزه هم تاکید کرد که این بحران سیاسی است و نیازمند تصمیم محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است. 

لینک کوتاه:

کپی شد