یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تمجید گروه های فلسطینی از عملیات استشهادی قدس

یکشنبه 8-ژانویه-2017

گروه های فلسطینی امروز یکشنبه ضمن حمایت از عملیات استشهادی قدس، آن را ستودند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن حمایت از این عملیات دلیرمردانه، آن را واکنشی طبیعی به تداوم جنایات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان خواند.
سخنگویحماس در مصاحبه با این مرکز گفت که این عملیات واکنشی طبیعی به تعرضات اشغالگرانصهیونیست به مقدسات اسلامی فلسطین و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی می باشد. 
عبداللطیف القانوع از فلسطینیان ساکنکرانه باختری و قدس خواست تا به فعالیت های مبارزاتی خود و عملیات هایشان علیه اشغالگران صهیونیست شدت بخشند.
وی یادآور شد که اینعملیات نشان دهنده حمایت ملت فلسطین از مقاومت و همچنین تداوم انتفاضه قدس، بالندگی وپویایی این حرکت خودجوش مردمی است.
از سوی دیگر، جنبشآزادگان فلسطین ضمن تمجید و استقبال از عملیات استشهای قدس،آن را بیانگر تداوم و پویایی انتفاضه قدس و پایبندی ملت فلسطین به برنامه مقاومتخواند. 

این جنبش با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاعرسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد که عملیات قدس یک عملیات بی نظیر به شمار میرود و حامل پیامی در زمینه پویایی و تداوم انتفاضه قدس و شکست دکترین امنیتی دشمنصهیونیستی است.
در این بیانیه میخوانیم که عملیات قدس واکنشی طبیعی به تجاوزات بی وقفه اشغالگران صهیونیست علیهملت فلسطین است.
در این بیانیه تصریحشده است:« عملیات قدس ثابت کرد که ملت فلسطین به مشی و گزینه مقاومت و رویاروییبا اشغالگران صهیونیست پایبند است و انتفاضه قدس به رغم آن همه تلاش های سران اسرائیلبرای متوقف کردنش همچنان ادامه دارد.»  

در تازه ترین عملیات استشهادی در قدس، یک جوان فلسطینی امروز با کامیون خود گروهی از شهرک نشینان مسلح صهیونیستی را در شهرک یهودی “ارمون هنتسیف” واقع در مجاورت جبل المکبر شهر بیت المقدس زیر گرفت که در پی این اقدام دلیرانه 15 تن از آنان مجروح شدند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع اسرائیلی ضمن اعلام این مطلب، افزودند که حال 8 تن از این مجروحان وخیم می باشد.  

این عملیات در نزدیکی کنست رژیم صهیونیستی به اجرا درآمد و نظامیان اسرائیلی به سوی فادی القنبر مجری این عملیات آتش گشودند و او را به شهادت رساندند.
نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس به دنبال این عملیات به خانه مجری آن یورش برده و پدر و مادرش را به اسارت گرفتند. 

از سوی دیگر، کانال 2 تلویزیون اسرائیل از هلاکت 3 صهیونیست خبر داد،  این اقدام در حالی است که یدیعوت احرونوت در خبری فوری از هلاکت 5 شهرک نشین اسرائیلی خبر داد.

هنوز رژیم صهیونیستی رسما آمار دقیق تلفات این عملیات را اعلام نکرده است. این در حالی است که روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم” نوشت که تمامی مجروحان این عملیات نظامی هستند. 
از سوی دیگر، خبرنگار شبکه ماهواره ای الجزیره از هلاکت 4 نظامی اسرائیلی و زخمی شدن 15 نفر دیگر در جریان این عملیات خبر داد که حال تعدادی از آنان وخیم می باشد.
عملیات استشهادی امروز یکشنبه در قدس اشغالی مهم ترین عملیات انتفاضه قدس از زمان شروع آن در یکم اکتبر سال 2015 تاکنون می باشد.
این عملیات که همه تلفات آن از نظامیان صهیونیست بوده اند، ضربه بزرگی به کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو زد، زیرا مقامات امنیتی اسرائیل تا چندی پیش ادعای مهار این حرکت خودجوش مردمی را داشتند که این عملیات بر تمامی ادعاهای آنان خط بطلان کشید.  
شایان ذکر است که انتفاضه قدس در واکنش به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی به مقدسات اسلامی فلسطین و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی کلید خورد و تا به امروز 273 فلسطینی در این انتفاضه به شهادت رسیده اند.





لینک کوتاه:

کپی شد