چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

خودشیرینی دبیر کل جدید سازمان ملل / گوترش عملیات قدس را محکوم کرد

دوشنبه 9-ژانویه-2017

دبیر کل جدید سازمان ملل متحد در راستای خودشیرینی برایصهیونیست ها، عملیات شهادت طلبانه دیروز یکشنبه در قدس اشغالی را که منجر به هلاکت4 نظامی صهیونیستی و زخمی شدن بیش از 15 نفر دیگر شد، محکوم و تاکید کرد که نبایدتلاش ها برای از سر گیری مذاکرات سازش متوقف شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدساشغالی، “استفان دوگاریک” سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد که آنتونیو گوترش«حمله تروریستی توسط یک مهاجم فلسطینی را محکوم کرد.»

وی با اشاره به اینکه «خشونت و تروریسم کمکی به دستیابی بهراهی برای حل منازعه اسرائیلی ـ فلسطینی نمی کند» اعلام کرد که «باید تمامیمسئولان این اقدامات به دستگاه قضایی تحویل داده شوند، تا محکوم و تبعید شوند.»

گوترش تاکید کرد که نباید این اقدامات منجر به عدم پایبندیبه تعهدات جدید در راستای از سر گیری گفتگوها میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی شود.

این در حالی است که یک شهادت طلب فلسطینی به نام”فادی قنبر” دیروز یکشنبه با کامیون خود گروهی از نظامیان صهیونیست رادر محله جبل المکبر قدس اشغالی زیر گرفت که در نتیجه آن 4 نفر از آنها به هلاکترسیده و دست کم 15 نفر دیگر هم زخمی شدند. مجری این عملیات نیز در اثر تیراندازییک شهرک نشین صهیونیست به شهادت رسید.

عملیات مقاومتی مذکور به فاصله چند روز قبل از برگزاریکنفرانس بین المللی صلح در پاریس اتفاق افتاد که قرار است در تاریخ 15 ژانویه جاریو با محوریت صلح در منطقه خاورمیانه برگزار شود. گفته می شود 70 کشور جهان در اینکنفرانس شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از تصویب قطعنامهمحکومیت شهرک سازی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، مخالفت خود با مشارکت در اینکنفرانس را اعلام کرد.

گفتنی است که مذاکرات سازش از آوریل سال 2014 به خاطرتداوم شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی و عدم آزادی چهارمینگروه از اسرای فلسطینی بازداشت شده در مرحله قبل از امضای توافقنامه اسلو، به حالتتعلیق درآمده است و هر کدام از طرفین فلسطینی و صهیونیستی طرف دیگر را عامل به بنبست رسیدن مذاکرات معرفی می کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد