چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

روزنامه اسرائیل الیوم: عملیات قدس، موجب تحقیر ارتش اسرائیل شد

دوشنبه 9-ژانویه-2017

روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم” نوشت که فیلمعملیات شهادت طلبانه فادی قنبر در قدس که به کشته شدن 4 نظامی و زخمی شدن 18 نفردیگر انجامید، موجب تحقیر ارتش اسرائیل شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه امروزدوشنبه در گزارشی نوشت که ده ها نظامی اسرائیلی آنگونه که ویدیوی منتشر شده ثبتکرده است، لحظه اجرای عملیات پا به فرار می گذارند و تنها یک یا دو نظامی به سمتفادی قنبر تیراندازی کرده و او را به شهادت می رسانند.

در همین راستا، تحلیلگر نظامی پایگاه خبری عبری زبان والاتصریح کرد که تحقیقات اولیه نشان می دهد که یکی از افسران ارشد ارتش از نظامیان میخواهد پا به فرار بگذارند و در اماکنی امن پناه بگیرند.

امیر بوحبوط اظهار داشت که نظامی شلیک کننده به سمت مجریعملیات قدس گفته که نظامیان اسرائیلی از ترس اینکه مورد محاکمه قرار نگیرند به سمتوی تیراندازی نکرده اند، به ویژه پس از محاکمه الیور ازاریا قاتل عبدالفتاح شریف.

اما موتی الموز سخنگوی ارتش رژی صهیونیستی تصریح کرد که هیچارتباطی میان محاکمه ازاریا و عدم تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت مجری عملیاتروز گذشته قدس وجود ندارد.

الموز عنوان کرد که هیچ محدودیتی بر سر راه نظامیانصهیونیست برای تیراندازی به سمت مجری عملیات قدس وجود نداشته است.

این در حالی است که در عملیات شهادت طلبانه روز گذشته شهیدفادی قنبر در محله جبل المکبر در قدس اشغالی، 4 نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده ونزدیک به 18 نفر دیگر زخمی شدند که حال شماری از مجروحان نیز وخیم است و هر لحظهممکن است شمار کشته ها افزایش یابد. مجری عملیات نیز در نهایت به ضرب گلولهنظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

رسانه های صهیونیستی گفته اند که 4 نظامی کشته شده همه دردوره های افسری فارغ التحصیل شده بودند.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز یکشنبه برای بررسیتبعات و پیامدهای عملیات شهادت طلبانه جبل المکبر در قدس اشغالی و نیز واکنش بهاین عملیات، تشکیل جلسه داد و در نهایت تصمیم به تخریب منزل “فادی قنبر”مجری عملیات گرفت.

کابینه امنیتی در پایان جلسه روز گذشته خود تصمیم به تخریب منزل مجری عملیات،عدم تحویل پیکر پاک وی به خانواده اش و بازداشت حامیان این عملیات قهرمانانه درشبکه های ارتباط جمعی گرفت. محاصرهکامل منطقه جبل المکبر و بازداشت تمامی کسانی که نسبت به این عملیات اظهار شادی وخوشحالی کنند نیز یکی دیگر از تصمیمات اتخاذ شده کابینه امنیتی دولت رژیمصهیونیستی است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد