شنبه 21/سپتامبر/2024

موافقت بلغارستان با تشکیل تیم تحقیقات جدید در مورد ترور شهید نایف

پنج‌شنبه 12-ژانویه-2017

دادگاه استیناف بلغارستان درخواست تجدید نظر خانواده شهید عمرنایف مبارز فلسطینی در گزارشی که مدعی خودکشی وی شده را پذیرفت و دستور تحقیق مجدددر این زمینه و تشکیل تیم تحقیقات جدید را صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تامر مسحال خبرنگار شبکهالجزیره که در گزارش سابق خود از کشته شدن شهید نایف در داخل سفارت فلسطین دربلغارستان پرده برداشته بود، تصریح کرد که دادگاه استیناف بلغارستان درخواست تجدیدنظر در گزارش خودکشی شهید نایف را پذیرفته است.

مسحال در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در تویتر افزود کهدادگاه استیناف بلغارستان دستور تحقیق دوباره در این زمینه و تشکیل تیم تحقیقاتجدید را صادر کرده است.

شهید عمر نایف مبارز فلسطینی از اهالی جنین در شمال کرانهباختری در تاریخ 26/2/2016 در داخل سفارت فلسطین در بلغارستان ترور شد که شواهد ومدارک از دست داشتن عوامل موساد در این جنایت حکایت دارد.

شبکه الجزیره در گزارشی از اسامی 8 نفر که در این جنایت نقشداشته اند پرده برداشت که اولین نفر آن ها احمد مدبوح سفیر تشکیلات خودگردانفلسطین در صوفیه ـ پایتخت بلغارستان ـ بود که قبل از ترور شهید نایف به همسرشاطلاع داده بود که هر لحظه ممکن است عوامل موساد او را در داخل سفارت به قتلبرسانند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، تشکیلات خودگردان و سفارت آن دربلغارستان در تلاش برای طرح نظریه خودکشی شهید عمر نایف با سرکشیدن سم بودند کهبنابه گفته دکتر منذر لطفی نائب رئیس اتحادیه پزشکی قانونی عرب این ادعا کاملامضحک و دور از واقعیت است زیرا گیاه میکفور مین به هیچ وجه جزو گیاهان و داروهایینیست که از آن برای خودکشی استفاده کرد.

پزشکی قانونی بلغارستان نیز نظریه خودکشی شهید نایف را مطرحکرد اما تا این لحظه نیز از تحویل گزارش خودکشی نایف به خانواده اش خودداری کردهاست. دکتر لطفی هم در این باره گفته که چنین مقداری از گیاه مذکور موجب بیهوشیخواهد شد و شهید نایف امکان نداشته که چنین مقداری را در طبقه اول مصرف کند سپس بهبالکن طبقه سوم برود و در آنجا خودکشی کند.

رانیا نایف همسر شهید عمر نایف نیز در گفتگو با الرساله نتاظهار داشت که تحقیق و گزارش شبکه الجزیره در مورد جزئیات ترور شهید نایف، ثابت میکند که سفارت و وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ترور وی دست داشته اند.

لازم به ذکر است که شهید عمر نایف از رهبران جبهه خلق برایآزادی فلسطین بود که اواسط دهه 80 به اتهام قتل یک شهرک نشین صهیونیست به اسارتدشمن صهیونیستی درآمد اما در سال 1990 موفق به فرار شد و بیش از دو دهه بود که دربلغارستان زندگی می کرد تا اینکه سال گذشته به شیوه ای کاملا مرموزانه و مبهم درداخل سفارت فلسطین در این کشور ترور و شهید شد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد