شنبه 21/سپتامبر/2024

اعلام آمادگی بلغارستان برای شرکت در اجلاس بین المللی صلح پاریس

شنبه 14-ژانویه-2017

«روسن پلونلیئف» رئیس جمهور بلغارستان ضمن تاکیدبر اهمیت پایبندی تمامی کشورها به قوانین و قطعنامه های بین المللی، تصریح کرد کهکشورش در اجلاس بین المللی صلح در پاریس بنابر اهمیت ویژه ای که دست یابی به صلح وسازش عادلانه در خاورمیانه دارد، شرکت خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روسن پلونلیئف در جریاناستقبال از احمد مذبوح سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در کاخ ریاست جمهوری در صوفیهبر اعلام آمادگی کشورش برای شرکت در اجلاس بین المللی صلح در پاریس تاکید کرد.

همچنین مذبوح نیز رئیس جمهور بلغارستان را در جریان آخرینتحولات سیاسی و میدانی فلسطین قرار داد و بر اهمیت پایبندی رژیم صهیونیستی بهقطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه 2334 شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی دراراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین مشارکت بلغارستان در اجلاس بین المللی صلح پاریسو پایبندی این کشور به قوانین و قطعنامه های بین المللی ذی ربط را مهم خواند و گفتکه فلسطین تلاش می کند روابط خود با بلغارستان در تمامی عرصه ها را تقویت کند.

مذبوح همچنین ابراز امیدواری کرد که بلغارستان روز به روزشاهد پیشرفت و ترقی بیشتری در تمامی زمینه ها باشد.

از سوی دیگر، رئیس جمهور بلغارستان نیز بر ادامه روابط تاریخی بلغارستان وفلسطین، تدارک دیدارهایی در تمامی سطوح و امضای توافقنامه های همکاری مشترک میاندو طرف تاکید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد