جمعه 20/سپتامبر/2024

کارنامه انتفاضه قدس در هفته گذشته

شنبه 14-ژانویه-2017

هفته گذشته دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادترسیدند و ده ها تن دیگر هم زخمی شدند. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در هفته گذشته یک جوان فلسطینی باکامیون خود گروهی از نظامیان اسرائیلی را در شهر قدس زیر گرفت که در پی این اقدام دلیرانه4 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و نزدیک به 20 نفر دیگر هم زخمی شدند.
ارتش اسرائیل در هفته گذشته با حمله به شهرها و روستاهای کرانهباختری و قدس اشغالی ده ها فلسطینی را بازداشت کرد.
از آغاز انتفاضه قدس تا به این لحظه شمار شهدای این حرکت خودجوش مردمی به 274 تن می رسد.
روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی عنوان کرد که مجریان 9 عملیات مقاومتی از آغاز انتفاضه قدس تاکنون که به کشته شدن 22 نظامی و شهرک نشین صهیونیست منجر شده است، از ساکنان محله جبل المکبر در قدس اشغالی بوده اند.
لازم به ذکر است که انتفاضه قدس در یکم اکتبر سال 2015 در واکنش بهتشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی به مقدسات اسلامی فلسطین و راس آنهامسجد مبارک الاقصی شکل گرفت.
افزودنی است که ارتش رژیم اشغالگر قدس برای سرکوب این حرکت خودجوشمردمی تمام تلاش خود را به کار بسته، ولی ناکام مانده است، واقعیتی که تمامیسران تل آویو به آن معترف هستند.نیروهای انتفاضه اززمان آغاز این حرکت خودجوش مردمی شیوه های جدیدی مبارزاتی را در پیش گرفته اند که از جملهآنها زیرگیری با خودرو، پرتاب کوکتل مولوتوف و بطری های آتش زا، تیراندازی و حملهبا سلاح سرد به سوی نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست است. جوانان انتفاضه با اجرای عملیات های مقاومتی خواب راحت را ازچشمان نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی ربوده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد